2018. Június 22., Péntek

Frissitve:06:10:50

Brit génekkel és duplakuplungos automatával frissült a MINI Cooper

Nyomtatás

A 2018-as évnek kissé felfrissített külsővel és duplakuplungos automataváltóval vágnak neki a három- és ötajtós, illetve kabrió MINI modellek. Emellett a személyre szabási lehetőségek és a digitális technológiák köre is kibővült.

Kívülről nem könnyű kiszúrni a változásokat, igaz, a külsőre eddig sem nagyon kellett panaszkodni a MINI modellek esetében. A külső világítótestek azért megújultak, és felkerült az opciós listára a mátrix technológiás LED fényszóró, valamint a LED-es hátsó lámpák brit zászlós mintát kaptak. Előbbi teljesen új felosztást kapott, minden eddiginél nagyobb fényerőt kínál, a mátrix funkcióval pedig a szembejövők kitakarása mellett is távolsági fénnyel tudja a környezetet bevilágítani. A külső lehetőségek bővülését három új színárnyalat (egy szürkés, egy kék és egy narancssárga metálfényezés), zongoralakk fekete külső részletek, valamint átrajzolt felnik teszik teljessé.

Az új háromajtós MINI, az új ötajtós MINI és az új MINI Cabrio utasterének egyedi stílusát vadonatúj bőrkárpitok, dekorbetétek és színkompozíciók fokozhatják. A Malt Brown malátabarna árnyalatú Chester bőrkárpitozás és színkompozíció ugyancsak újdonságként válik elérhetővé az új háromajtós MINI-hez és az új ötajtós MINI-hez.

Sőt mi több, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető MINI Yours Interior Style Piano Black felszereltségi csomag tételei mostantól hangulatos háttérvilágítással is elérhetők. A műszerfal jobb első ülés előtti része mellett már a középkonzol és az ajtókárpitok is világítanak. Az elemek mindegyike Piano Black magasfényű fekete fényezést visel, a műszerfal jobb első ülés előtti részén pedig egy elegáns britzászló-motívum látható. A háttérvilágítás árnyalatát a sofőr a MINI Excitement Package hangulatvilágításához hasonlóan változtathatja.

A MINI által fémjelzett exkluzivitás új szintre lép: a brit prémiumgyártó a MINI Yours Customised névre keresztelt innovációcsomag képében 2018-tól minden ügyfelének felkínálja a lehetőséget, hogy saját maga által megtervezett, egyedi stílusú, személyre szabott dizájnelemekkel varázsolja minden korábbinál exkluzívabbá négykerekű kedvencét. A MINI Yours Customised termékpaletta az oldalsó irányjelző panelektől, a jobb első ülés előtti műszerfal-betéteken és a világító küszöbtoldatokon át, egészen a LED-technológiás alsó kivetítésig terjed.

Az innovatív stíluselemek megtervezésére a MINI egy önálló online felületet hozott létre, ahol az ügyfelek kiválaszthatják, részletekbe menően személyre szabhatják és meg is rendelhetik a MINI Yours Customised termékportfólió bármelyik elemét. Az ügyfelek megannyi színárnyalat, minta, felületkezelés és stíluselem közül választhatnak, az egyes kiegészítőket pedig saját feliratokkal és aláírásukkal is elláthatják.

A motortérben csere nem történt, azonban a motorblokra, turbóra, elektronikára, kenési és szívórendszerre, hűtőkörre és kipufogóra kiterjedő módosítások, illetve a váltókínálatban történt változással átlagosan 5 százalékkal alacsonyabb fogyasztást értek el a mérnökök papíron. Sőt mi több, a mérnökök az erőforrások saját tömegét is csökkentették, a BMW i modellek számára kifejlesztett szénszál-erősítésű műanyag alkalmazásával pedig még a motorburkolat is könnyebb lett elődjénél.

A benzinmotorok üzemanyag-ellátásáért felelős közvetlen befecskendező rendszer maximális nyomását 200-ról 350 barra emelték, a turbófeltöltők turbinái pedig extrém hőálló anyagból készülnek. A MINI Cooper D modell orrában dolgozó háromhengeres dízelmotor maximális befecskendezési nyomását 2 200 barra, a MINI Cooper SD négyhengeres dízelmotorja esetében pedig 2 500 barra növelték. Az erősebb dízelmotor ráadásul mostantól kétlépcsős turbófeltöltési technológiával dolgozik.

Az alapfelszereltségként kínált hatfokozatú manuális váltó alternatívájaként a MINI Cooper, a MINI Cooper S és a MINI Cooper D modellek mostantól a brit prémiumgyártó vadonatúj, hétfokozatú, duplakuplungos automataváltójával is felszerelhetők. Mire számíthatunk a csere hatására? Egyrészt szemmel látható változásra, ugyanis az egység új, elektronikus előválasztó kart kapott, amely a BMW egyes modelljeinél látottakhoz hasonlóan ugyanabba a központi pozícióba tér vissza az adott menetfokozat kiválasztása után, a parkoló funkció pedig a P gomb megnyomásával kapcsolható. A Cooper S-hez pedig váltófülek is elérhetők. A vitorlázásra is képes hétgangos egység az erőfolyam megszakítása nélküli, villámgyors kapcsolásokat kínál, amely jól illik majd a modellek sportos hangulatához, a több fokozatnak köszönhető nagyobb lefogott áttételtartomány pedig nagy tempónál csendesebb és hatékonyabb utazást szavatol. A váltó vezérlése egyébként összehangolt a jármű többi rendszerével, így az opcionális navigációval is. A térképadatok alapján a hétgangos szerkezet felkészül az előtte álló megpróbáltatásokra: hajtűkanyarokhoz vagy kereszteződésekhez közeledve visszavált, hogy fokozza a motorféket, sportos kanyarvételű íveken pedig indokolatlanul nem vált fokozatot. A Getrag által fejlesztett új váltó egyelőre maximum 300 Nm nyomaték átvitelére képes, vagyis a JCW csúcsverzióhoz és a Cooper SD-hez nem lesz elérhető.

Ott van más. A MINI Cooper SD modell már az alapfelszereltség részeként megkapja a brit prémiumgyártó nyolcfokozatú Steptronic automataváltóját. A nyolcfokozatú Steptronic automataváltó ugyancsak az új fejlesztésű, elektronikus előválasztó karral vezérelhető, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban a modellhez a kormány mögötti váltófülek is megrendelhetők.

A motorváltozatokat már érintettük, de nem árt az ismétlés. A kellemes beszállót a Cooper 1,5 literes, háromhengeres turbós benzinese biztosítja 136 lóerővel, akár 7,8 másodperces gyorsulással és 4,8 l/100 km-es fogyasztással. A 192 lóerős Cooper S már kétliteres, négyhengeres, akár 6,7 szekundum alatt letudja a 0-100-at, fogyasztása pedig akár 5,2 l/100 km is lehet. A háromhengeres dízel 116 lóerőt kínál (9,2 s, 3,8 l/100 km), míg a kétliteres 170 lóerőt (7,2 s, 4,2 l/100 km). A nehezebb kabrióban és ötajtósban, az extrák és nagyobb kerekek kiválasztásával ezek az értékek értelemszerűen növekednek.

Még nincs vége: belül új kormánykereket üdvözölhetünk, és alapból jár a 6,5 colos központi rendszer is. A feláras nagyobb egység esetén a kijelző érintőképernyőként is működik. A kínálatban megjelent a vezeték nélküli telefontöltő, és ha már digitális világ, a MINI Connected szolgáltatások is kibővülnek. Újdonságként érkezik meg a palettára a valós idejű forgalmi információkat kínáló funkció (RTTI - Real Time Traffic Information), a központi navigációs rendszer mobiltelefon-kapcsolaton keresztül lehívott automatikus térképfrissítése, a személyre szabott Concierge Service szolgáltatás, valamint a legfrissebb hírekkel, aktuális időjárás-előrejelzésekkel és pontos üzemanyag-árakkal szolgáló, gépkocsiba épített MINI Online internetes portál. Sőt mi több, a MINI modelljeiben is megjelenik az Apple CarPlay előkészítés.

Az új háromajtós MINI-hez, az új ötajtós MINI-hez és az új MINI Cabrio-hoz most először válik elérhetővé a MINI Find Mate funkció, amely képes a brit prémiumgyártó ügyfelének leggyakrabban használt hétköznapi tárgyait és utazási kellékeit, így például a táskákat, a pénztárcákat és a kulcscsomókat úgynevezett digitális címkékkel megjelölni, majd azokat stabil vezeték nélküli hálózat vagy Bluetooth-kapcsolat esetén folyamatosan követni. A rendszer ráadásul a rögzített tárgyak helyzetét nem csupán a MINI központi kijelzőjén, de a MINI Connected alkalmazásnak köszönhetően a felhasználó okostelefonján is képes megjeleníteni, a keresett tárgyak és kellékek megtalálását pedig külön hangjelzésekkel segíti.

Az árak várhatóan jelentősen nem változnak, így nagyjából 6 millió forintos beszállóra számíthatunk, amelyet a kabrió csúcsmodell kiválasztásával és gondos extrázással egészen 14 millióig fokozhatunk.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark