2017. Augusztus 24., Csütörtök

Frissitve:03:00:23

Csak automata váltóval, de hibridként is érkezhet az új Toyota Supra

Nyomtatás

A BMW és a Toyota által közösen fejlesztett sportautók, nevezetesen az új Z4 és a Supra hamarosan bemutatkoznak, így nem csoda, hogy egyre több információ szivárog ki róluk. Korábban a japánoktól szivárgott ki egy katalógus, ezúttal pedig a bajorok voltak figyelmetlenek: néhány nyilvánosságra került dokumentumból ugyanis kiderült, hogy pontosan milyen változatokban lesznek majd elérhetőek az újdonságok – és ez a Toyota rajongóinak okozhatott inkább meglepetést.

Ahogyan azt már eddig is tudtuk, mindkét gyártó a BMW négy- és hathengeres erőforrásait használja majd. A leggyengébb és a közepes kivitelek a bajorok 2-literes turbósából, míg a legerősebbek a németek új 3-literes, soros hathengereséből nyerik majd erejüket. A Toyota korábban kiszivárgott katalógusából már azt is tudjuk, hogy ezek minden bizonnyal 192, 252 és 340 lóerővel állnak majd rendelkezésre, akárcsak a BMW modelljeiben a 20i, a 30i és az M40i hajtásláncok – bár az X3 M40i immár 360 lóerővel bír, így a németek újdonsága akár ezt a teljesítményt is megkaphatja. A Z4 legerősebb változata valószínűleg M Performance modellként érkezik majd, de egy igazi M-es verzió sem kizárt.

Ennél azonban sokkal érdekesebb az, hogy míg a BMW újdonsága a kiszivárgott dokumentumok szerint minden verzióban elérhető lesz manuális és automata váltóval egyaránt, addig a Supra csak automata szerkezettel lát majd napvilágot – természetesen minden kivitel hátsókerékhajtású lesz. A Supra rajongói ezt minden bizonnyal igencsak nehezen viselik majd. Mi legfeljebb arra tudunk gondolni, hogy a BMW-től kiszivárgott listán csupán a bajoroktól érkező változatok kaptak helyet, és a manuális váltóval szerelt verziókhoz a Toyota inkább maga fejlesztett kézi szerkezetet.

Egyes megbízható források szerint egyébként a Toyota később a Lexus LC 500h és LS 500h hajtásláncát is beépíti majd a Suprába, ami a modell csúcsverziójaként szolgálhat a maga 359 lóerős hibrid összteljesítményével. Mindenesetre kíváncsian várjuk, hogy mi válik valóra ezekből a kiszivárgott értesülésekből, ám annyi biztos, hogy erre még jó ideig várhatunk, ugyanis a hírek szerint ősszel még mindig csak széria közeli koncepcióként mutatkozik be az új Supra – a Z4-ről pedig egyelőre szintén nem tudni, mikor érkezik.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark