Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Polestar tavaly szakadt le a Volvóról, és be is mutatták első „önálló” modelljüket, amely egyszerűen csak az 1 jelölést kapta. Noha kívül és belül egyaránt szembetűnő a Volvo rokonság, a Polestar azonban jóval exkluzívabb, és nem mellékesen valamilyen formában – hibridként vagy teljesen villanyosként – elektromotorral szerelt autókat gyárt majd. A vásárlók pedig már előre megőrülnek az újdonsült gyártó modelljeiért, ugyanis még el sem kezdődött a gyártás, máris növelni szeretnék a kapacitást.

A Polestar 1-ben a gyáriakon és talán néhány szerencsésen kívül még senki nem ülhetett, vezetni pedig végképp nem tudta senki. Ennek ellenére már most sokszoros a túljelentkezés a 600 lóerős összteljesítménnyel és 150 kilométeres tisztán elektromos hatótávval rendelkező konnektoros hibrid kupéra. Nem csodálkozunk az érdeklődésen, hiszen az S90 kupé verziójának is tekinthető különlegesség minden tekintetben lenyűgöző, és még Volvo testvérénél is jobb minőséget ígér.

A Volvo gyökerek egyértelműek, de hozza a kellő pluszt a Polestar 1 - galéria

Mielőtt persze azon kezdenénk gondolkodni, hogy miként fordulhat elő az, hogy ilyen túljelentkezés van egy ilyen autóra, érdemes tisztázni, hogy a Polestar mindössze évente 500 darabot tervezett eredetileg az 1-ből, ami azért nem sok. Ráadásul először úgy tervezték, hogy csak egy különleges konstrukcióban lehet majd hozzájutni az autóhoz, ami nem biztosít teljes tulajdonjogot, csupán átmeneti birtoklást. Ezt azóta már valószínűleg átgondolták – korábban arról szóltak a hírek, hogy 40 millióért mégis meg lehet majd venni a különlegességet a hatalmas érdeklődésre tekintettel.

Úgy tűnik azonban még ez az összeg sem riasztotta vissza az érdeklődőket, és a Polestar most már komolyan fontolóra vette, hogy átértékeli az előzetes terveit, pedig a gyártás csak 2019-ben indulhat majd meg – a Chengduban található gyár még nincs is kész, ahol majd készül az autó. Az egyetlen nehézség az lehet, hogy a Polestar 1 lesz a svédek első autója, ami karbonból készül, és ennek a nagyüzemi előállítására még nincsenek teljesen felkészülve, ami gondot okozhat a nagyobb példányszámok esetében. Mindenesetre nagyon bíztató lehet a Polestar számára, hogy már a gyártás megkezdése előtt több mint egy évvel ilyen érdeklődés övezi az új modellt – most már csak abban kell reménykedniük, hogy a piacra kerülésig is megmarad ez a lendület.

Kommentek