Egy hét alatt elfogyott az összes retro Caterham

Nyomtatás

Hiába csak retro kiegészítőkkel díszítették a különleges Caterhamet, mindössze egy hét alatt elkapkodták a limitált Sprint modell összes példányát, annak ellenére, hogy a hasonló képességű alapmodellnél másfélszer drágább. De mit kell tudni a modellről, amely ennyire megdobogtatja a szíveket?

Colin Chapman zseni volt: a 60-as évek közepén egy olyan autót teremtett, amely még most, 2016-ban is okkal tartja lázban a vezetés szűretlen élményének kedvelőit. Lotus helyett Caterham-re változott a név, a Seven, vagyis a 7-es azonban megőrizte a hagyományokat. Hogy mennyire, azt egy limitált kiadással szemlélteti a gyártó.

A Sprint utónévre hallgató Caterham 7-esből mindössze 60 példány készül, megjelenésben pedig a korai elődöket idézi, köszönhetően a kerekek fölé húzott sárvédőknek, a múltidéző részleteknek és a retro belsőnek. A motortérben a Suzukitól érkező 80 lóerős motor szemlélteti, hogy nem kellenek monstrumok az élvezetes autózáshoz, igaz, a mókához nem árt az 500 kiló alatti üres tömeg sem. A Sprint kiadás viszont jó 50 százalékos felárat pakol az alapmotoros Caterhamre, igaz, a közel 5 milliós árért sokat is nyújt. A hat választható fényezés például ugyanaz, mint amit a Lotus 1966 és 1967 között kínált a 7-eshez. Az 50 éves Series 2 Lotus 7-es minden porcikáját lemásolták az új Caterham kialakításához, miközben belülre kézzel varrott, vörös Muirhead bőrkárpitozás került.

A kimondottan hangulatos apróságnak csak egy hátránya van: már mindet elkapkodták az angliai és nyugat-európai vásárlók. Ott ugyanis akkora kultusza van a 7-esnek, hogy már a hagyományos verziók is csak minimális értékvesztéssel rendelkeznek, a limitált Sprint pedig jó befektetésnek számít, arról nem is beszélve, hogy a márkatalálkozókon feltételezhetően hatalmas érdeklődés övezi majd.

Valójában olyan népszerűnek bizonyult a modell, hogy a készülő 60 példány mindegyikének van már gazdája. Tekintettel arra, hogy a Caterham évente kb. 500 autót gyárt, a Sprint különösen jó ötletnek bizonyult: csupán egyetlen hét alatt több mint 10 százalékkal fokozta az éves megrendeléseket úgy, hogy lényegében nem igényelt nagy tervezési befektetést.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark