2017. Április 25., Kedd

Frissitve:08:02:42

Egy újabb bőr: találtak még 41 kg felesleget a Lotus Elise-en

Nyomtatás

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Lotus Elise egy valóságos autóipari túlélő modell, hiszen a könnyű építésű kétüléses sport-/élményautót kis gonoszsággal gyakorlatilag változatlan formában árulják a britek 1996-os debütálása óta, vagyis több, mint 20 éve.

Persze időközben több ponton megújult az Elise: frissült a megjelenése, fejlődött a felszereltsége, kicserélődött a motorpalettája (miközben régen a Rover hírhedt K-motorjai hajtották az Elise-t, néhány éve immár a Toyota biztosítja az erőforrásokat), de lényegében pont olyan, mint volt. És sokan épp ezt kedvelik benne.

A Lotus pedig a mind a mai napig fennálló érdeklődésre való tekintettel még mindig a kínálatban tartja a kis kétülésest, mégpedig számos változatban. A paletta pedig most még tovább bővült, hiszen a Lotus bejelentette az Elise új ‘Sprint’ szériáját, ami egy tömegcsökkentett sorozatot takar. Biztosan nem volt egyszerű dolguk a mérnököknek, hiszen az Elise eredetileg is nagyon könnyű, azonban több ponton szénszálas anyagokat ‘hívtak segítségül’ a tervezők a sikeres eredmény érdekében.

Lényeg a lényeg, az Elise végül 41 kilót fogyott, ami a Lotus illetékeseinek elmondása szerint a modell történelmében a legjelentősebb tömegcsökkenést jelenti. És egyben azt is jelenti, hogy a belépőváltozat száraz tömege így 8 mázsa alá szorult, hiszen csak 798 kilót nyom az autó. A 41 kilós fogyásban szerepet játszik az új lítium-ionos akkumulátor, a szuperkönnyű kovácsolt könnyűfém kerékszett, valamint a polikarbonát hátsó ablak. Az ülések szénszálas vázra épülnek, továbbá a borulásvédelem borítása, valamint a küszöbborítás is szénszálból készül, akárcsak a motorborítás.

Az utastérben a kedvencünk a nyitott váltókuliussza, ami nem csak 1 kiló mínuszt hozott, de egyben gyönyörű is. A Sprint modellek megjelenését egyébként az aerodinamikailag optimalizált első és hátsó kötények teszik egyedivé.

A motorkínálatot egy 136 lóerős (160 Nm) 1,6 literes szívó, valamint egy 220 lóerős (250 Nm) négyhengeres Toyota motor alkotja. És a Lotus nagyon büszke a kompresszoros kivitel új kipufogórendszerére, hiszen a britek szerint az új kipufogónak hála a csúcs-Elise a piac legszebb hangon éneklő négyhengeres autója. Már alig várjuk, hogy mi is meghallgathassuk.

Különben a Lotus Elise csúcsmodellje, a 250 lóerős (szintén 1.8 kompresszor) Cup 250 modell is megújul májustól: változatlan teljesítmény mellett alapesetben 23 kilóval lesz könnyebb, az opcionális ‘Carbon Aero’ csomaggal pedig további 17 kilóval lehet lefaragni a szélvészgyors modell tömegét.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark