Egyterű álommal nyit az Opel Genfben – küszöbön az új Zafira

Nyomtatás

A kedvcsináló képek ellenére az Opel szinte az utolsó pillanatra hagyta a nagy durranást, a Zafira koncepció bemutatását, amelyet a Genfi Autószalonon láthatunk első ízben testközelből. A németek egyterűje a képek tanúsága szerint könnyed és kényelmes lesz, meglehetősen igényes tálalásban, amivel az igazi prémium egyterű, a Ford S-Max riválisává léphet elő.

Már az egyterű tervezési filozófiája sem mindennapos, az Opel a „nappali kerekeken” szófordulattal próbálja előrevetítetni, hogy egy modern otthon hangulatát igyekeztek belevarázsolni a fémdoboz keretei közé. Formaterv tekintetében az Insignia és az Astra, valamint az Ampera által kijelölt irány köszön vissza a Zafirán is, amelynek legmegkapóbb részlete talán a front, ahol a bumerángszerű keretbe rajzolt fényszórók és finom mintájú hűtőmaszk ragadja meg a tekintetet.

A rüsselsheimiek újdonsága viszont nem örökölte a kisebb egyterűn, a Meriván látott hátrafele nyíló hátsó ajtót, ehelyett a konvencionálisabb megoldással operál, viszont az emelkedő övvonal és finom élek dinamikus, sportos összhatást eredményeznek. A hátsó traktus is igazán formásra sikeredett, a látványt a viszonylag magasról figyelő lámpák és a két kipufogóvég teszi teljessé.

„A pihentető nappali életérzését próbáltuk az autóba önteni és megépíteni egy négykerekű wellness szalont, ami a pihenést és az élvezetet szolgálja. Az utasok visszavonulhatnak a kényelmes utastérbe. Komfortos, otthonos, olyan hely, ahol egyszerűen tényleg szeretne az ember lenni – remélhetőleg ez az üzleti utak vagy a hosszú családi túrák hasznára lesz” – mesélte az elképzeléseket Mark Adams, az Opel tervezési részlegének alelnöke.

A Zafira egyik fő mutatványa a panoráma szélvédő, ami hátrafele továbbhaladva üvegtetőben folytatódik, ezzel még világosabbá és légiesebbé téve az utasteret, ahol egyébként hét fő számára alakítottak ki helyet, azaz az új modell folytatja az első Zafira hagyományát. Ez utóbbi rendszert Flex 7 fantázianévvel illették és számtalan variációval, üléselrendezéssel igyekszik igazán praktikussá varázsolni a belteret. Ezek közül az egyik, talán a legkülönlegesebb, mikor négy felsőkategóriás székkel alakítható ki a vérbeli prémium hangulat.

A Zafira mozgatásáról belépőszinten a sokszor magasztalt 1,4 literes benzines turbómotor legújabb kiadása gondoskodik, amely immáron start-stop rendszerrel igyekszik még takarékosabb lenni, a tervek szerint ezzel a konfigurációval már ősztől hazavihető lesz.

További információkkal és az Opel árstratégiájával Genfből jelentkezünk, ahol a németek standján természetesen a többi új Opel modellről is azon nyomban tudósítunk. 




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark