2017. Szeptember 25., Hétfö

Frissitve:12:47:25

Elgázosítva - megérkezett az Audi A4 és A5 g-tron

Nyomtatás

Az Audi 2014-ben mutatta be első sorozatgyártású g-tron modelljét az A3 képében. A négykarikások kompaktja természetes gázzal (CNG), benzinnel vagy akár szintetikus, a négykarikások által e-gas néven emlegetett gázzal is képes üzemelni. A németek pedig úgy döntöttek, hogy bővítik a g-tron modellek kínálatát, így bemutatkozott az A4 és az A5 hasonló verziója is.

Mindkét típusban a gyáriak 2-literes TFSI erőforrásának átalakított változata kapott helyet. Az egység 170 lóerőt és 270 Nm-es csúcsnyomatékot bocsát a sofőr rendelkezésére, míg a hatfokozatú kézi váltóval párosítva 8,5 másodperc alatt képesek elérni a 100 km/h-s sebességet – a végsebesség az A4 esetében 226, míg az A5-nél 223 km/h.

Amennyiben teletöltjük a benzintankot és a gáztartályt is, úgy akár 950 kilométert is megtehetünk a két újdonsággal, melyből 500 km-t kizárólag gázos üzemmódban teljesít az autó. Amennyiben a tartályokban 10 bar alá csökken a nyomás, a rendszer automatikusan átvált benzines üzemmódra. A gázok tárolására szolgáló, szénszál, illetve üvegszál erősítésű műanyagból készült egységek hátul kaptak helyet, és 19 kilogrammnyi gáz tárolására képesek akár 200 báros nyomáson.

Az átalakításnak azért hátránya is van: a csomagtérből kellett elvenni némi helyet, de azért az A4 esetében 419, az A5 esetében pedig 390 literes poggyásztér így is élhető kompromisszumot jelent. Kívül és belül egyébként semmilyen eltérés nincs a normál és a g-tron modellek között, melyeket Németországban már meg is rendelhetnek a vásárlók. A magyar adózási szabályokkal átszámolva az A4 12,6 milliós, az A5 pedig 12,76 milliós alapárral mutatkozott be – az A4 egyébként csak Avant, az A5 pedig Sportback verzióban lesz elérhető.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark