Előzetes premier: bemutatkozik az új Toyota Supra

Nyomtatás

A goodwoodi FoS versenypályája jeles vendéget üdvözölhetett: ha álcázva is, de végre tiszteletét tette végső, sorozatgyártású verziójában is az új Toyota Supra, amely 340 lóerővel és könnyű kialakítással fokozza az izgalmakat, hamarosan érkező testvérével, az új BMW Z4-gyel közösen.

Mielőtt azért bárki azt gondolná, hogy Goodwoodban ejtette meg a nagy leleplezést a japán márka, szögezzük le, hogy ez nem teljesen így történt, ugyanis csak egy alaposan felmatricázott Suprát küldenek majd pályára a gyáriak, amit már rögtön két ízelítő fotón is megmutatnak nekünk. Ezeken nem az autó karosszériáját takarja aprólékos minta, de a lámpákra és az összes karakteres jellemzőre is ráfuttatták a terelő borítást - így pedig még nappali fénynél sem tudunk meg túl sokat az autóról.

A Toyota csak annyit osztott meg velünk a képen kívül, hogy a Supra visszatér Goodwoodban, és mindemellett az A90-es kódot is feltüntették, ami egyébként az autó mintázatán is visszaköszön. Egyelőre nem tudni, hogy ez pontosan mit takar majd, de a legtöbb forrás szerint a Toyota rögtön a legvadabb – vagy legalábbis a bevezetéskor a legvadabb – verziót mutatják majd meg, amiben egyébként a BMW-től érkező háromliteres, soros hathengeres benzines kap majd szerepet nagyjából 340 lóerővel és 500 Nm-es nyomatékkal.

Ugyan az alapokat közösen fejlesztette a BMW és a Toyota – a bajoroknál ugyebár a szintén hamarosan érkező új Z4 használja majd fel a platformot –, de Tetsuya Tada, a Supra vezető mérnöke korábban már leszögezte, hogy teljesen más futóművet és szoftveres beállításokat alkalmaz a két gyártó, így nagyon is eltérő lesz a két modell, és nem csak a külcsínt tekintve. A hírek szerint érkezik majd egy GRMN kivitel is, ami még vadabb lesz.

Ez alapján egyébként borítékolható a nyolcfokozatú, ZF-féle automata váltó is (bár más források duplakuplungos automatát neveznek meg), és reménykedhetünk hatfokozatú kézi váltóban is, a mechanikus hátsó differenciálzárral egyetemben. Külsőre egyébként egészen kompakt lesz a modell, amelynek tervezésénél a súlycsökkentés sem volt éppen mellékes, amelyet az 1500 kilogrammos üres tömeg is igazol - egy Lexus RC például 200 kilóval nehezebb. Később jön majd egy beszálló verzió is kétliteres turbómotorral (BMW forrásból), 252 lóerővel.

Mindenesetre a hírek szerint a Supra nem lesz olcsó, ugyanis az előzetes információk alapján akár több mint egymillióval is drágább lehet majd a belépő Porsche Caymannál, ami nagyjából 19 milliós árat jelent – ez ugyan soknak tűnhet, de képességei alapján valószínűleg nem lesz annyira túlzó. Goodwoodban tehát végre sorozatgyártású kiadásban láthatjuk majd a Suprát, még ha csak felmatricázva is.




Hozzászólások  

 
#1 bullett 2018-07-12 21:01
20 millió egy m2 competion. Hm....
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark