2018. Augusztus 20., Hétfö

Frissitve:02:02:45

Érintéssel a jövőbe – technikai csemegékkel jön az Audi Q8

Nyomtatás

Az Audi luxus SUV-járól, a Q8-ról rövidesen lehull a lepel, azonban az ingolstadtiak még a közeli premier előtt is ízelítővel húzzák el a mézesmadzagot az autórajongók előtt. A videó betekintést nyújt az új négykarikás modell világába, rávilágítva néhány igazán izgalmas innovációra.

A legegyedibb, leglátványosabb megoldás minden kétséget kizáróan az érintésérzékeny Audi embléma – a B-oszlopon lévő jelet megsimítva nyílnak fel a hagyományostól eltérő módon az ajtók. Természetesen nem elég egy szimpla érintés, a sofőrnek az ujjlenyomatával kell azonosítania magát a négykarikás logón. Mindez talán nem is olyannyira a távoli jövő, hiszen a kulcsnélküli bejutás és indítás már jó ideje része a technikai repertoárnak, az érintős nyitás pedig kiváló lehetőség a rendszer előrelépési irányait tekintve.

A másik, ami a videón feltűnik, az a Q8 lökhárítójára biggyesztett e-tron logó, jelezvén az újdonság hajtásának eredetét. A koncepcióautó tehát minden bizonnyal elektromos egységgel érkezik, azonban a szériakész modell esetében már a hagyományos VW konszernes hajtásláncokra, valamint hibrid megoldásra is számíthatunk. A küszöbön lévő quattro feliratról pedig arra következtethetünk, hogy a tanulmányautó mind a négy kereke hajtott.

Világítástechnikában ugyancsak a jelenlegi legújabb megoldásokra van kilátás, ennek megfelelően teljes mértékben adaptív, LED-es vagy lézeres frontfényszórók és OLED technológiájú hátsó lámpatestek szerepelnek a jövevényen. Az utastérben a Q7-éhez hasonló kormánykerék tűnik fel, az indítógomb pedig már itt sem klasszikus nyomógomb, hanem érintésérzékeny felület.

A vetített kijelzős, temérdek funkció megjelenítésére képes műszerfal vélhetően már az Audi második generációs egysége, amely egyébként szériában az új A8-as csúcsmodellben debütál hamarosan – a Q8 tehát ebbe is enged némi betekintést. A multimédiás rendszer szintén teljesen új, az MIB2+ (Modular Infotainment Platform) ennek megfelelően a korábbinál erőteljesebb Nvidia Tegra K1 processzort kapott, és képes feldolgozni, összefűzni a fedélzeti és az online információhalmazt. Maga a fizikai megjelenítő is frissült, élesebb képet, nagyobb felbontást nyújtva, azonban ennek megtekintésére, kipróbálására még várnunk kell.

A Q8-at pedig mindeközben keményen teszteli az Audi, az erre kijelölt példányok elmaszkírozva róják az utakat, hogy a szériakész verzió mihamarabb debütálhasson – az eddigiek alapján 2019-re várjuk az új modell érkezését, amely a BMW X7 ellen indul harcba.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark