2018. Június 19., Kedd

Frissitve:03:37:41

Erősebb elektromotorral frissül Genfben a Renault ZOE

Nyomtatás

A Renault ZOE nemrég járt nálunk teszten, méghozzá a gyorstöltést is engedélyező Q90 változatban – a normál kivitel az R90 jelölést viseli. A névben lévő szám a francia gyártónál hagyományosan a teljesítményt jelöli, és nincs ez másként a ZOE esetében sem. Azt hiszem, ezek után senkinek nem okoz nagy meglepetést, hogy a Genfi Autószalonon bemutatkozó frissített változat esetében mi jelenti majd a legnagyobb változást, hogyha az R110 kódot viseli majd magán az újdonság.

A jelenleg elérhető 88 lóerős változatot (igen, az R és Q90 jelölés egy finoman kerekített értéket mutat, akárcsak az új R110 kód) egy 109 lóerős kivitel váltja majd. Túl nagy változásra ne számítsunk, de a plusz 21 lóerő elég lesz arra, hogy az eddigi 13,2 másodperces 0-100-as sprintet 11,4 szekundumra mérsékelje, és ezzel együtt a 80-120 km/h-s műveletet is közel 2 másodperccel gyorsabban teljesíti a frissített ZOE – a végsebesség 135 km/h.

A frissített ZOE energiaellátásról továbbra is egy 41 kWh-s akkumulátor gondoskodik majd, aminek köszönhetően nyárias időben akár 300 kilométert, de zordabb időjárási körülmények között is legalább 200 kilométert tud elmenni egy töltéssel az autó. „A teljesítmény növelésének köszönhetően a ZOE jóval agilisabb és közvetlenebb lett, ami a városon kívüli közlekedésben jöhet jól leginkább” – mondta a Renault egyik munkatársa, Elisabeth Deval.

Formailag sem kívül, sem pedig belül nem észlelhetünk változást, azonban a franciák elérhetővé tettek egy új színt a finom frissítés örömére. Az áfonya lila névre keresztelt árnyalat kifejezetten mutatós, ráadásul az utastérhez is elérhető egy ugyanilyen csomag, ami szintén a lila színnel operál. Ennek köszönhetően a műszerfal, a szélső légbefúvók és a váltókat kapnak új betéteket, de kontrasztvarrással is találkozhatunk, illetve a hangszórók körül is feltűnik a lila árnyalat. A ZOE a legfrissebb R-Link rendszert is megkapja, ami képes kezelni az Andorid Auto rendszert is.

Az újdonság tehát a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be, és Franciaországban már a jövő hónaptól elérhető lesz, de a többi európai piacon sem kell túl sokat várni rá.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark