2017. Január 20., Péntek

Frissitve:01:22:46

Erősödve frissült a Mercedes-AMG GT kupé - megjött a C verzió is

Nyomtatás

A Mercedes-AMG vérbeli sportautója, a GT igencsak széles palettával áll a vásárlók rendelkezésére, hiszen a bemutatókor leleplezett kupé normál és S verziójához azóta már csatlakozott a már-már versenyautós R, illetve az alap kupénál erősebb normál Roadster és a teljesítményben az S illetve az R között elhelyezkedő GT C Roadster. Ha mindez még nem lenne elég, a Detroiti Autószalonon a frissített kupé mellett bemutatkozott a C változat is, amely így már négyféle kivitelben lesz elérhető – a bemutató alkalmából pedig a különleges és limitált, Edition 50 szériáról is lerántották a leplet.

 

A kupé C változatának bemutatója egyúttal egy modellfrissítést is takar, hiszen az eddig ismert hajtásláncokhoz és a külsőhöz is hozzányúltak a mérnökök. Ezentúl az összes GT-n megtalálható lesz az R verzióban bemutatkozott AIRPANEL aerodinamikai elem, melynek aktív mozgása elősegíti a lehető legnagyobb hatékonyságot – zárt lamellák mellett javul a légellenállása az autónak, míg ha hűtésre van szüksége a motornak, azonnal nyitnak az elemek. Az új lökhárítók mellett még a függőleges osztást kapó hűtőrács tűnhet fel újdonságként.

Ami azonban még ennél is fontosabb, hogy az erőforrásokat sem hagyták érintetlenül: az alapváltozat ezentúl – igazodva a Roadsterhez - 476 lóerőt és 630 Nm nyomatékot állít a vezető rendelkezésére, ami 14 lóerővel és 30 Nm-rel több, mint a korábbi értékek. A kupé sajátjaként jelen lévő S kivitel a korábbi 510 tagú ménes és 650 Nm-es nyomaték helyett 522 lóerőt és 670 Nm-es csúcsnyomatékot tudhat magáénak. Hozzájuk csatlakozik a kupé kínálatában újdonságként a C verzió, amely 557 lovat mozgat meg a 680 Nm-es nyomatékcsúcs mellett. A sebességváltásról továbbra is minden esetben a hétfokozatú duplakuplungos automataváltó gondoskodik.

A frissített kupé mellé egyelőre nem társítottak menetteljesítményeket a gyáriak, de szinte biztosak lehetünk benne, hogy 1-2 tizedet sikerült lefaragniuk a normál és az S verzió 0-100-as sprintjéből, és a végsebesség is nőhetett néhány km/h-val. A C mellé sem tartoznak katalógusadatok, ám a Roadster 3,7 szekundumos és 316 km/h-s eredményéből kiindulva nagyjából 3,5-3,6 másodpercre és 320 km/h-ra tehetjük a kupé teljesítményét. Ugyanez az 1-2 tized lehet jelen az erősebbé vált normál verzió esetében is, ami azt jelentheti, hogy az eddigi 4 szekundumos eredményt – ami megfelel a frissített erőforrással szerelt Roadster sprintjének – 3-assal kezdődőre javíthatja a GT.

Akárcsak a kabrió esetében, a C változatnál a kupé is örökli az R kivitel 5,7 centiméterrel szélesebb hátsó nyomtávját, és a hátsókerék-kormányzást is. Az AMG megszületésének 50. évfordulója alkalmából a GT C és a GT C Roadster egy 50-50 példányból álló limitált, Edition 50 szériával startol majd. A mindössze 100 autó különleges, Graphite Grey Magno névre hallgató szürke fényezést és fekete króm elemeket kapott, a fekete és az ezüst kontrasztja pedig az utastérben is folytatódik. Természetesen a legfinomabb anyagokat használták fel a limitált szériához a gyáriak – amely megkapta az AMG Interior Night és a karbon csomagokat is –, és az opciós lista is igencsak hosszú lett. A különleges sportkormányon feltűnik az Edition felirat, de a sportülések fejtámlái is jelzik, hogy nem egy átlagos GT-vel van dolgunk. Természetesen az autó hátulján is látható az Edition 50 plakett.

A frissítéssel együtt egyébként néhány új extrát is kapott az AMG GT, mint például az előbb is említett AMG Interior Night csomag, mely az R verzióból érkező sportos kiegészítőket takar, de a külsőt is feldobhatjuk egy új, karbon elemeket tartalmazó opcióval. A Mercedes egy, az iPhone készülékekhez elérhető új alkalmazást is kínál: az AMG Track Pace versenypályás használat során valós idejű adatokkal járul hozzá a fejlődésünkhöz, de később az interneten is megoszthatjuk képességeinket – akár úgy is, hogy azt csak a többi GT tulajdonos láthassa. Arról egyelőre nem esett szó, hogy a frissítés mennyit dob az autó árán, de néhány százalékkal teljesen nyugodtan számolhatunk, ami a nagyjából 40 milliós alapárat tekintve akár több millió forintot is jelenthet.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark