Európára külön is hangolódik a Nissan 370Z Nismo

Nyomtatás

Mint arról korábban beszámoltunk, a Nissan mindent megtesz annak érdekében, hogy a házi tuningrészlegnek minősíthető Nismo újra reflektorfénybe kerülhessen. Ennek jegyében a Juke után a 370Z immár a második olyan típus, ami átesik a finomhangolás folyamatán.

Noha a sportautó újabb változatának értékesítése már megkezdődött Észak-Amerikában és Japánban, a premier részünkről is szót érdemel, hiszen az európai piacra egy külön változat kerül kifejlesztésre, amely egyaránt megfelel az útviszonyoknak és a hazai rajongók kifinomult ízlésének.

A kizárólag coupé karosszériával és hatfokozatú, manuális váltóval elérhető 370Z Nismo mélyreható műszaki és formatervezési megújuláson esett át. Az autó orrának agresszívebb megjelenése révén egyúttal javultak az aerodinamikai jellemzők is, s velük a nagy sebesség mellett felmutatott stabilitás. A járulékos leszorító-erőhöz alaposan átdolgozott felfüggesztés és futómű-beállítás társul, melyek eredményeként a versenypályán és a közúton egyaránt agilisabbá vált az autó, amit harci tollakként díszítenek a Nismo jellegzetes piros csíkjai.

Az utastérben a teljesítményorientált 370Z kialakítása a vezetőt helyezi a középpontba. Az alcantara/bőr bevonatú kormánykeréken a Jukehoz hasonlóan motorsporttól ihletett „felső holtpont jelző" kapott helyet. A sportülések teljesen elektromos mozgatásúak, a prémiumba hajló kidolgozást és a sportosságot a piros varrás és a speciális Nismo embléma biztosítja, amely tovább növeli minden egyes 370Z egyediségét.

A műszaki beavatkozásoknak köszönhetően a 3,7 literes, V6-os motor teljesítménye 328-ról 344 lóerőre, nyomatéka pedig 363-ról 371 Nm-re nőtt, melyek eredményeként az alsó és a közepes fordulatszám-tartományban élénkebbé vált a gázreakció, s az autó 5,2 másodperc alatti sprintidőre vált képessé. (Igaz, hivatalos adatok csupán a típusazonossági vizsgálat után állnak majd rendelkezésre.) A 370Z fejlesztésének fontos kritériuma volt a fékek tökéletesítése is, ezért a Nismo mérnökei itt is az R35 GT-R nagy merevségű fékcsöveit és intenzív terhelést is elviselő fékfolyadékát alkalmazták, de a gyorsítás élménye sem marad csípős paprika nélkül, melynek jegyében a kettős kipufogórendszer felerősíti a V6-os erőforrás énekét.

Noha a pontos árakról egyelőre nem kaptunk információkat, az újdonság hazai bemutatkozásában joggal bízunk, s a március 5-én esedékes premiert követően további részletekkel is szolgálhatunk.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark