Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A repülő autók koncepciója már régi találmány: számtalan sci-fiben láthattuk már, ahogyan az égig érő felhőkarcolók között több szinten is száguldoznak a különböző járművek. Noha rengeteg film és mese vetített már előre egy ilyen jövőt, egyelőre csak nagyon aprócska lépésekkel haladunk ebbe az irányba, és közel sem biztos, hogy valaha is elterjedtek lesznek az ilyen utazóeszközök. A Lilium Aviation azonban ebben látja a jövőt, és nemrég élesben is tesztelték első prototípusukat.

A müncheni cég különleges járműve tulajdonképpen egy aprócska, kétüléses repülőgép, amely 36 hajtóművének köszönhetően kiválóan manőverezhető. Az erőforrások a szárnyakra vannak felszerelve, és képesek úgy mozogni, hogy függőleges fel- és leszállásra is képessé tegyék a kis repülő járgányt. Ha mindez még nem lenne elég, az egész gépezet teljesen elektromos, így jóval halkabb, mint egy átlagos repülő vagy helikopter – ezzel erősítve a „hétköznapi” használatra való alkalmasságát.

Inkább repülő, mint autó, de alkalmas utóbbi kiváltására

A jármű egyébként 300 kilométert képes egyetlen töltéssel megtenni, míg végsebessége 300 km/h. Ezek az adatok teljesen elfogadhatóak, hiszen hatótáv tekintetében a jelenleg kapható elektromos autók esetében sem beszélhetünk nagyobb számokról, míg végsebességben jóval túl is szárnyalja azokat a különlegesség. Az alább megtekinthető videóban az első tesztet örökítették meg a gyáriak, melyet még pilóta nélkül, távirányítással végeztek el, de nincs már messze az első olyan próba sem, ahol közvetlenül egy ember irányítja majd a gépet.

Kezd hasonlítani a sci-fikben látott megoldásokhoz - már csak a szárnyak túl nagyok

A tervezők azt is elárulták, hogy a kész jármű teljesen önvezető lesz, és fel lesz szerelve minden olyan biztonsági berendezéssel, amely szükséges egy repülőgépen – lesznek ejtőernyők, és az elektronika beleszól majd, ha a pilóta olyan manővert hajtana végre, amely veszélyes lehet. Egyelőre csak egy koncepcióról beszélünk, de az elektromos repülő autó bizony szépen lassan közeledik ahhoz a formához, amit a sci-fikben láthattunk – már csak a szárnyak lekicsinyítését kellene megoldani. A valós használat persze még nagyon messze lehet, hiszen ezek a járművek komoly tudást és jogosítványt igényelnek, amit egy hétköznapi felhasználó nem tud egykönnyen megszerezni, és akkor a biztonságról még nem is beszéltünk.

Kommentek