Forma-1-es technológiát hasznosít az új BMW M5 abroncsa

Nyomtatás

A 35,5 millió forintos alapárért a BMW M5 rengeteg dolgot kínál, a sarokpontokon (pl. 600 lóerő) túl azonban nem szabad elfeledkeznünk arról sem, hogy az ördög a részletekben bújik meg. Például az egyedi Pirelli abroncsban, amely F1-es technikát is hasznosít.

A Pirelli egyébként is nagy örömmel szolgálja ki azokat az autógyártókat, amelyek egyedi, a jármű tulajdonságainak megfelelő abroncsokat keresnek. Az M5 esetében is speciális Pirelli P Zero keverékről van szó, amelyben olyan polimerek dolgoznak, amit eredetileg a versenysportok csúcsában hasznosított a gyártó.

A fejlesztés során az első és a hátsó tengely tökéletes egyensúlya, a száraz tapadás és a nedves talajon való kiegyensúlyozott viselkedés egyaránt fontos volt. Ennek érdekében különböző rétegek kerültek fel az első és a hátsó abroncsra, a mintázatot pedig a terhelés, sőt, a felni kialakításának figyelembevételével alkották meg a gyáriak.

A kiinduló alapot egyébként a 2017 tavaszán bemutatott legújabb P Zero abroncs jelentette, ennek módosításával állt elő a 20 colos, elöl 275/35, hátul 285/35-ös méretű gumiszett. Egyébként nem csak a Pirelli szereti az egyedi megoldásokat: a sajtófotókon például egyedi Michelin Pilot Sport 5-öket is láthatunk az M5 20 colos kerekeire húzva.

Nem csak a BMW rendelt egyedi megoldást a gyártótól mostanában: a McLaren legkisebb modelljei számára fejlesztetett különleges téli abroncsot, de például az ár tekintetében jóval kedvezőbb Hyundai i30 n is egyedi P Zero UHP nyári abroncsokon gurul, HN megjelöléssel annak oldalfalán.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark