Frissült hazánk kedvence – itt a ráncfelvarrott Suzuki Vitara

Nyomtatás

Az esztergomi gyártású Suzuki Vitara kétségtelenül hazánk egyik legsikeresebb modellje, így nem csoda, hogy sokan várták már a frissítést, noha attól sokan féltek, hogy a jó kis 1,6 literes szívó benzinmotort turbósra fogják cserélni a japánok. Ez sajnos valóban elkerülhetetlen volt az új, WLTP normák miatt, ez azonban nem jelenti azt, hogy bármiben is rosszabb lenne majd a ráncfelvarrott Vitara – hiszen az SX4 S-Cross is bizonyította már, hogy a Suzuki turbósai nagyon is potensek.

A Suzuki mérnökei érthető módon nem vitték túlzásba a Vitara átrajzolását, hiszen eddig is egy vagány SUV-val állhattunk szemben, amit szeretnek a vásárlók. A kötelező módosítások azért nem maradhattak el: a lökhárítókat finoman átrajzolták és új hűtőrácsot is kapott az autó. Több lett a króm, de kissé talán meglepő módon az első fényszórók grafikája nem változott, így pedig a LED-es nappali menetfény is maradt a lökhárító két szélén. Hátulról ugyan nincs teljes képünk, de a lámpatestről készült fotón jól látható, hogy új grafikájú, részben LED-es egységeket kapunk.

Természetesen két új szín és új keréktárcsa is elérhető lesz – például a képen szereplő arany árnyalatot is megkapjuk. Az utasteret szintén nem mutatták még meg teljes valójában, de a műszerfalat ábrázoló képen látszik az új, színes központi kijelző, és a szemfüleseknek az oldalt megvillanó új betétek is feltűnhetnek. Valószínűleg ezek jelentik majd a fő változtatásokat, de könnyen lehet, hogy egy új kormány és néhány kisebb módosítás is lesz még.

A legnagyobb újdonságot azonban az egyliteres, háromhengeres turbómotor beépítése jelenti, amely a régi vágású, 120 lóerős szívómotort váltja. Ennek néhányan biztosan nem fognak örülni, de az 1,6-os már nem tudott megfelelni az új normáknak, ráadásul a 111 lóerős egyliteres bizony jó teljesítményt nyújt az SX4 S-Cross és a Baleno lemezei alatt is, így a könnyű Vitara esetében még jobb lehet – és ahogy az 1,6-os, ez is elérhető lesz összkerékhajtással. A háromhengeres mellett a korábban már elérhető, 140 lóerős, 1,4 literes, négyhengeres turbós is választható lesz, és hozzá is elérhető lesz automata váltó. Arról egyelőre nem esett szó, hogy a dízel marad-e a kínálatban.

Technológia terén is fejlődik a VItara: automatikus vészfékrendszer, sávváltásra figyelmeztető és szükség esetén visszakormányozó rendszer, holttérfigyelő, táblafelismerő és keresztirányú forgalomfigyelő is a már meglévő tolatókamera mellett. A felszereltségi szintek változásáról és az árakról egyelőre nincs információ, de valószínűleg marad a GL, GL+ és GLX felosztás, az új extrák pedig ebbe a hármasba simulnak majd be. Az árakról szintén nincs hivatalos adat, de remélhetőleg csak minimális drágulásra számíthatunk, így a jól felextrázott GL+ a Suzukitól megszokott kedvezményekkel együtt valószínűleg 4,2 millió körül elhozható lesz. Amint jönnek új információk, képek és árak, rögtön beszámolunk majd róluk.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark