2016. Augusztus 24., Szerda

Frissitve:09:02:18

Gyári galérián tündököl a Seat első crossovere, az Ateca

Nyomtatás

Bár a gyári leleplezés és bejelentés még várat magára, a Seat történelmének első crossovere a hivatalos premier előtt lebukott. Utoljára a múlt héten számoltunk be az autóról, azonban immár megerősített, valós információkkal és egy teljes gyári galériával tudunk jelentkezni.

A Seat crossoverének nevét mindeddig homály fedte; bizonyos források Aran, míg mások Ateca néven emlegették az emelt hasmagasságú kompakt hobbiterepest, de a kiszivárgott képekből immár kiderült, hogy Ateca lett a végső elnevezés. A modell különben a Volkswagen konszern új, kompakt MQB nevű padlólemezére épül, így az sem meglepő, hogy a legtöbb formai és technikai megoldás a Leontól érkezik, a beltér pedig különösképp emlékeztet a Leon enteriőrjére.

Összességében tehát legyen szó akár a külső-belső formatervről, akár a technikai alapokról, komoly meglepetésre nem kell számítanunk, azonban az Ateca kétségtelenül harmonikus formákkal büszkélkedhet és a lemezek alatt is abszolút modern megoldásokkal találkozhatunk. A pontos méretek egyelőre nem ismertek, azonban 4,4 méter körüli hosszra számíthatunk. A modell utastere természetesen ötszemélyes, és nem is lesz mód a +2 üléssel történő kibővítésre, hiszen a hét üléshez egyszerűen túl rövid az autó. Cserébe viszont mindkét üléssort tágas helykínálat fogja jellemezni, a csomagtartó pedig szintén öblös lesz.

A motorháztető alatt a szokásos erőforrásokat köszönthetjük. A kiszivárgott információk szerint meglepő módon a Volkswagen konszern új 1-literes háromhengeres turbós benzinmotorja jelenti az alapot 110 lóerős teljesítménnyel és takarékos működéssel, azonban szerintünk kissé túlzás a literes erőforrás a nagy autóhoz, így főleg a magasabb sebességtartományban biztosan elfogynak a háromhengeres tartalékai. Sokkal jobb választásnak tűnik a szintén takarékos, hengerlekapcsolós 1.4 TSI 150 lóerővel, de egy crossoverhez igazán a dízelek passzolnak. A 110 lóerős 1.6 TDI persze nem egy erőbajnok, de a 150 vagy 184 lóerős 2.0 TDI erőforrások már tökéletesen passzolnak a spanyol crossover dinamikus karakteréhez.

Szériában elsőkerékhajtással és hatfokozatú kézi váltóval érkezik majd az Ateca, de opcionálisan persze elérhető lesz a konszern Haldex-kuplungos összkerékhajtása és kedvelt DSG automataváltója 6 illetve 7 fokozattal. Március elején, a Genfi Autószalonon már élőben is meg fogjuk tudni csodálni a Seat első terepes modelljét, amely az év második felében érkezik meg a Seat márkakereskedésekbe. Az autó papíron jónak ígérkezik, de nagyon erős szegmensben kell majd helytállnia, így biztosan nem lesz könnyű dolga, de szerintünk az Ateca sikere előre borítékolható, a modell garantáltan jót fog tenni a márka eladásainak.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark