Ha ilyen lesz az Infiniti jövője, akkor kérünk belőle

Nyomtatás

A Detroiti Autószalonon az Infiniti leleplezte a Q Inspiration Concept tanulmányt, amely egyes pletykák szerint a zászlóshajó Q70-es előfutára, a gyártó szándékai szerint viszont maga a jövő záloga: innen merít majd ihletet a japán prémium márka összes közelgő modellje.

A tanulmányok esetében különösen rendhagyó ez, de most érdemes a motortérrel kezdeni. Ott ugyanis a QX50-ben bemutatkozott VC-Turbo erőforrás dolgozik, amely folyamatosan változtatható kompressziójával igazi világújdonság, szándékai szerint pedig hidat képez a benzines és dízel motorok között – méghozzá a két műfaj előnyeinek összekovácsolásával. Ez pedig igencsak jól hangzik.

Nagyratörő ígéreteket láttunk már sokszor, ám a jelek szerint rövidesen sorozatgyártásban láthatjuk majd a 272 lóerő és 350 Nm nyomaték leadására képes kétliterest. Az erőforrás hengerűrtartalma egyébként 1997 és 1970 köbcentiméter között mozog, attól függően, hogy éppen milyen sűrítési arányt használ – előbbi esetében a teljesítményre koncentráló 8:1 aránnyal, utóbbinál pedig a hatékonyságra kihegyezett 14:1 aránnyal jár az autó.

A szedán műfajtól kissé elrugaszkodó szedán nagyon is tanulmány, de részleteiben és arányaiban már láthatjuk a sorozatgyártásban is bevethető megoldásokat. A ProPILOT név alatt önvezetésre képes koncepció a márka egyik legfontosabb aktuális formajegyét, a hangsúlyos hűtőmaszkot megtartja, ám világítani is képes megoldásával és különleges hűtőrácsával új szintre emeli azt. Elöl a motorháztető domborításán és a különleges lökhárítón is megakad a szem, hátul azonban a letisztultságé a főszerep – inkább az arányok beszélnek sportosságról és magabiztos kiállásról.

Belül már csak a végtelen letisztultság is az abszolút jövőbe katapultál minket. A tudatosan minimalista belső tér egyik látványos részlete a lebegő középső konzol, amely egészen a hátsó utasokig húzódik, feléjük is digitális kijelzőt nyújtva. A műszercsoport megoldásához hasonlót egyre több helyen látunk: a jövőben jó esély van arra, hogy egyetlen nagy és széles digitális panel legyen előttünk, amely eltérő módon szórakoztatja/informálja a vezetőt és az utast. A zongoralakkos üveg mögé bújtatott kapacitív klímavezérlés sem elrugaszkodott ötlet – az ujjlenyomatok nagy kedvencét már láthatjuk sorozatgyártásban is.

A kimondottan nagy tengelytáv teremtette tágas belsőben ezúttal négy ülőhelyet találunk, szokatlan kialakításban. A hátrafelé ívelő fejtámlák a dinamikát erősítik, a bőr különleges megmunkálása pedig a jövőbe repít minket. A lakkozás nélküli fabetétet különösképp üdvözöljük attól a márkától, amely legnépszerűbb modelljében kizárólag alumíniumos megoldást tesz elérhetővé – a természetes anyag sokkal nemesebb hatást kelt.

A Q Inspiration nem kerül sorozatgyártásba a gyártó elmondása szerint, de nem kétséges, hogy a zászlóshajó, vagyis az idejét már kiszolgált Q70 utódjának megalkotásához adhat inspirációt. Hogy a végeredménnyel mikor találkozhatunk, az viszont egyelőre kérdés – addig is a QX50 európai premierjét a Genfi Autószalonra várhatjuk.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark