2017. Október 20., Péntek

Frissitve:02:19:35

Halálsávon az M2-n – itt minden lehajtás orosz rulett

Nyomtatás

Ha most nem törnek össze, akkor talán soha. Ez járt a fejemben, meg az, hogy miért hagynak így egy ennyire veszélyes autópálya lehajtót? A helyszín az M2-es autóút Budapestről kivezető irányának fóti lehajtója, ahol mindennapos jelenség, hogy az autóútról lehajtó járművek feltorlódnak a külső sávban. Jellemzően este, mikor a napi ingázók hazafelé tartanak.

Hihetetlenül veszélyes, ahogy a furcsa jelenséghez nem szokott sofőrök meglepődve tapasztalják, hogy az előttük hirtelen sávot váltó sofőr azért vágott át a másik sávba, mert a külső oldalon áll a sor. Ráadásul a türelmetlenek nem várják ki a sort, és a lehajtók mellé bevágva, vagy „ kérdés nélkül besorolva” előznek. És sokaknak ismerős lehet a szituáció, hiszen nem egyedi eset az ilyen. Rengetegen ingáznak a főváros és az agglomeráció települései között a gyorsforgalmi utakon. Ahol a lehajtó forgalmas csomópontba torkollik, ott bizony felduzzad a sor. A Dunakeszi - Fót lehajtónál is ez a helyzet. A sofőröknek nem sokkal azután, hogy elhagyják a pályát a Fóti útnál elsőbbséget kell adniuk a kereszteződésben, ez pedig hosszú várakozást jelent.

Mi lenne a megoldás? Vagy jóval hosszabb lehajtót építeni, vagy a csomópontot továbbfejleszteni, akár jelzőlámpás kereszteződéssé, hurokdetektorokkal.

Felvetőik a kérdés, hogy amikor megépült a veszélyes szakasz, senkinek nem jutott az eszébe, hogy baj lesz belőle? Feltehetőleg akkor még nem volt ilyen nagy arra a forgalom, az viszont nehezen hihető, hogy senki nem méri fel, hogy mennyire veszélyes szituációkat szül a jelenlegei helyzet. A helyzet, ami nem egyedi eset, hiszen más utak is küzdenek a problémával.

Jelenleg csupán két tábla figyelmeztet a folyó pályaszakaszon a torlódásra. A szegényes megoldást magyarázhatnánk az anyagi korlátokkal, ha a lehajtó előtt kevéssel nem lenne egy költséges, hasznosságát tekintve megkérdőjelezhető fix traffipax. Ami után a gyorshajtók fellélegezve, vagy a bírságot már letudva taposnak a gázba.

Aki arra felé közlekedik, az a szokottnál jóval nagyobb követési távolságot tartson, ha pedig lehajtani akar, a lehető leggyorsabban hagyja el az útszakaszt, és akár elakadásjelzővel is figyelmeztesse a hátulról nagy sebességgel érkezőket.




Hozzászólások  

 
#4 DrNemoda 2017-03-23 08:39
GAzdátlannak tűnik a forgalomszervez és ! Kellene egy jó civil szervezet, nem kétséges!
Idézet
 
 
#3 Atti_la 2017-03-22 23:03
Ja!
És a lényeg kedvért miért nem egy dugós fotósorozat került a cikkbe?
Az hitelesebbé tenné ezt a "rémisztő" témát!
Idézet
 
 
#2 Atti_la 2017-03-22 22:55
Nem kell a dolgokat bulvárosan túllihegni /halálsáv vagy orosz rulett/. Persze nem lehet azonnal lehajtani, de hova ez a rohanás? Aki közlekedik kalkulálja be hogy más is ott lesz, arra jár. Persze akad rengeteg gyökér, aki az adócsalt/lopott pénzéből vett/lopott "K" drága "K" nagy, agyonsötétített üveges autójával előjogokat képzel magának. Amúgy meg ahol sokan közlekednek ott akad némi dugó. Tessék az M1/M7 bevezetőjére gondolni. Na ott tényleg nehéz. Jó pár éve járok erre felé (M2), de ilyen félelmem ott nem volt, hogy pl ruletteznék.
NYUGI!
/persze engem is zavarnak a feleslegesen csigatempózó bénák!/
Idézet
 
 
#1 IRA sniper on hold 2017-03-22 20:46
Járai Tamás ne pánikoljál! Ez így van már 15 éve. Csak nem most költöztél a környékre? Gyere vonattal. Ott van közelben a megállója! Meg ne izguljál most kezdik majd az építkezés.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark