Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Porschétől talán még nem volt olyan meglepő húzás a Cayenne megalkotása – noha korábban a németek is csak sportautókban gondolkodtak – ám a Lamborghini Urusra bizony már mindenki felkapta a fejét. Hiába az SUV-őrület nem nyugszik, és már a Ferrari is bejelentette, hogy hamarosan érkezik saját emelt hasmagasságú modelljével. A McLaren azonban kitart amellett, hogy nem készít ilyen jellegű autót, pedig a többi gyártó sikerei magukért beszélnek.

Az angolok már évek óta ragaszkodnak hozzá, hogy nem készítenek SUV-t, ám nem szabad elfelejtenünk, hogy a Ferrari is hosszú időn keresztül ugyanezt tette, a vásárlók nyomására azonban mégis elő fognak állni egy emelt hasmagasságú négykerekűvel – noha minden adandó alkalommal hangsúlyozzák, hogy más irányból közelítik majd meg a kategóriát.

Furán mutatna a Senna mellett egy SUV - értjük a gyáriak ellenkezését

A McLaren oldaláról Dan Parry-Williams, a márka egyik magas rangú vezetője szólalt meg az ügyben: „Nem én vagyok az első ember, aki rámutat arra, hogy az SUV-k (ami kibontva Sport Utility Vehicle, azaz sport-szabadidőautó) nem tudnak igazán sportosak lenni, és nem tudnak igazán terepjárók lenni. A mi „mindent okkal” filozófiánk alapján ezt nem tudom értelmezni.” Az úriember valóban nem az első, aki erre rávilágít, ráadásul néhány évvel ezelőtt már a gyáriak PR vezetője, Wayne Bruce is hasonló véleményt fogalmazott meg.

Mi egyébként teljesen megértjük Parry-Williams szavait, hiszen az SUV-k ugyan sok mindenre megfelelőek, de szinte minden téren igényelnek némi kompromisszumot, és egy olyan gyártó esetében, amelyik csak kőkemény sportautókkal foglalkozik, ez a kompromisszum nem is olyan kicsi – elég az Urust említeni, amely ugyan bivalyerős és villámgyors, sok szempontból nem tudja még csak meg sem közelíteni a Lamborghini többi autóját, mégis viszik, mint a cukrot. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy az okok közé besorolhatjuk az anyagi szempontot is, amely még az igazi presztízsmárkák esetében sem elhanyagolható. Úgy látszik azonban, hogy a McLaren egyelőre ellenáll a pénz kísértésének.

Kommentek