Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A német prémiumgyártók elképesztően belehúztak 2018-ban, erre pedig kiváló példa a BMW is. Már eddig is rengeteg újdonságot mutattak be a bajorok, és a vadonatúj 8-as sorozat, a Z4 vagy éppen az iNEXT modellt előrevetítő tanulmány még hátra van. Ez ráadásul még nem minden, ugyanis Harald Krüger, a márka vezetője nemrég hivatalosan is bejelentette, hogy még idén érkezik az X5 új generációja is.

A jelenleg futó X5 még csak 5 éve van a piacon, de úgy tűnik, hogy a németek ezúttal nem várják ki a megszokott 6-7 éves ciklust, ami abból a szempontból sem meglepő, hogy a méretes SUV esetében elmaradt a szokásos nagyobb frissítés is – persze azért folyamatosan megkapta az új technológiákat és hajtásláncokat. Az új generáció ráadásul már a BMW új CLAR platformjára épül majd, ami valószínűleg nagyban hozzájárult ahhoz, hogy hamarabb érkezik a G05 kódot kapó X5 – a bajorok szerették volna minél hamarabb véghez vinni az átállást az új padlólemezre.

Jóval nagyobb vesék és karcsúbb lámpák jönnek - egy zöld rendszámos verzió biztosan lesz

A kémfotók alapján egyébként jóval nagyobb és hangsúlyosabb „vesékre”, illetve karcsúbb, ugyanakkor agresszívabb fényszórókra számíthatunk. Az utastérben a BMW megszokott formáinak még tovább finomított változata köszönhet majd vissza, a legújabb és legmodernebb iDrive rendszerrel és a nemrég leleplezett friss digitális műszerfallal karöltve. Az új alapoknak hála egyébként súlycsökkenés is várható.

A motortérben nagy meglepetésre nem kell számítani, hiszen a bajorok mindig folyamatosan fejlesztik erőforrásaikat, így ezúttal is a legfrissebb BMW modellekből már ismerős egységek kerülhetnek majd be – persze nem kizárt, hogy ismét hozzányúlnak majd egyik vagy másik szerkezethez. Nagy valószínűséggel a dízel és a benzines beszálló is négyhengeres lehet majd 230-250 lóerővel, de természetesen a nagyobb hathengeresek is rendelkezésre állnak majd, és jöhetnek az M Performance modellek is, illetve egy konnektoros hibrid is. Az X5 M sem marad majd el: a legvadabb verzió jó eséllyel az M5 4,4 literes V8-asát kapja majd meg nagyjából 600 lóerővel.

Hátul is teljesen megújul

2018 egyébként az X modellek és a sportos típusok éve a BMW-nél, hiszen az új X2 és X4 mellett hivatalosan is érkezik az X5, és az X7 bemutatkozása sem kizárt, míg a 8-as sorozat és a Z4 képében a dinamikus vonalat is alaposan megerősítik a bajorok. Alig várjuk már az év második felét és a rengeteg újdonság leleplezését.

Kommentek