Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Infiniti és a Forma-1-es Red Bull istálló nemrégiben bútorozott össze, kapcsolatuk gyümölcsöző mivoltát mindeddig a pilóták és a prémium modellek közös pályaautózása, valamint egy lehetséges Red Bull utcai autó bizonyították. Most pedig még szorosabbra fűződnek a szálak, az Infiniti a tavalyi bajnok nevével fémjelzett modellt dob piacra.

Eddig csak találgatások folytak az egyedi FX50-es sorozatgyártásával kapcsolatban, ám a Genfi Autószalonon hivatalossá vált a 200 darabos széria.

A különleges kiadású luxus SUV megalkotásánál a japánok híradásai szerint maga Vettel is bábáskodott, így nincs okunk kételkedni abban, hogy tökéletes produktum lett a végeredmény.

Külsőleg az FX50 kissé hajaz a 2010-ben készült FX Limited Edition szériára, azonban a formatervezők frissített hűtőmaszkkal teszik érdekesebbé az összképet, hasonlóval, mint amit az Infiniti koncepcióautóin láthattunk az utóbbi időben például az Ethereán a tavalyi Genfi Autószalonon.

Ha minden igaz, ezt a formai jellemvonást a japánok hamarosan a 'hagyományos' modellekre is átültetik, ezzel még kívánatosabbá téve a márka repertoárját.

Elöl továbbá a szénszál erősítésű műanyagból készült légterelő újdonság, valamint a LED-es nappali menetfényeket is a lökhárító légzőnyílásaiba ültették. A sportosabb összkép érdekében a tetősíneket száműzték az FX50-ről, helyettük hátsó szárny gazdagítja a koncepció összképét, ami a hírek szerint nem csupán a látványt szolgálja, hanem hasznos leszorítóerővel ajándékozza meg a bátrabb sofőröket.

A négykerékmeghajtású SUV továbbá holdfény fehér gyöngyház fényezést kap, valamint karbonból készült tükörházak, légbeömlők és „Vettel” embléma emelik még tovább a színvonalat. A dinamikus viselkedésről sportfutómű és peres, óriási kerekek gondoskodnak.

A sofőrt a F1-es autókéra hasonlító, sok-sok extra gombbal kipingált kormánykerék, karbon betétek és sötétszínű bőrkárpit kényeztetik. A motorháztető alatt nem lesz meglepetés, természetesen a gyártótól már jól ismert ötliteres V8-assal álmodta meg Vettel az FX-et a hétsebességes automataváltóval kombinálva, ám az erőforrás 390 helyett 420 lóerőt teljesít a limitált modellben, amely 5,6 másodperces 0-100 km/h-s sprintidőt tesz lehetővé, és a bennfentesek egészen hihetetlen, 300 km/h-s végsebességről beszélnek.

A Vettel-féle Infiniti FX50 árával és a magyarországi bevezetéssel kapcsolatban egyelőre nincsenek információink, ám ígérjük, hogy amint tudunk valamit, jelentkezünk.

Kommentek