Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A jelek szerint a jövő bizony igencsak nagyképernyős lesz. Miközben az évezred elején még sokan kritizálták az autóba helyezett érintőképernyőt, mára nem kérdés: a hatalmas digitális tapifelületeké a jövő. Ezúttal a Harman és a Byton is nagyot markolt.

Üdvözlet a fokozottan digitális jövőből!

Miközben remélhetőleg az izgalmas hajtásláncokról sem feledkeznek meg, a jövő autózása is a digitális technológiáról fog szólni. A Harman pedig úttörő ezekben a fejlesztésekben, és nem is habozott saját vízióját megosztani. A digitális cockpit tanulmány középpontjában – szemmel látható módon – egy brutálisan nagy, végighúzódó QLED kijelző áll, amely a vezető és az utas számára eltérő információkat tud megjeleníteni.

A Byton tanulmány még rátett egy lapáttal

Az új márkaként startoló Byton is hasonlóra gondolt elektromos crossoverje megalkotásakor. Egészen pontosan a teljes műszerfalat kijelzőként oldották meg egy 49 colos kijelző formájában. Biztosra mentek: azért a sofőr is kapott egy 8 colos tabletet a kormány közepére, és persze a hátsó utasok sem maradhattak képernyő nélkül.

...vagy inkább kettővel

Egyelőre tehát a trend a tapifelületeké és digitális kijelzőké, ami persze új világra nyithat ablakot, de közben mellette jóformán csak sivárságot kapunk. Üdvözöljük a Mátrixban! – mondja a mesterséges intelligencia, majd helyet foglalunk, felsivítanak az elektromotorok, gépünk pedig önmagát vezetve elindul távoli célpontunk felé. Úgy tűnik, hogy a táj és a vezetés már nem érdekel senkit.

Kommentek