Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Ford jelenleg – és már elég régóta – csupán egyetlen RS modellel örvendezteti meg rajongóit, méghozzá a Focus képében. A potens sportkompakt bizony kategóriájának egyik legvadabb képviselője, így nem csoda, hogy sokan szívesen látnának más RS modelleket is az amerikaiak kínálatában, és most úgy tűnik, hogy a gyáriak is elgondolkoztak ezen a lehetőségen, méghozzá a Fiesta alapjain.

Minderről maga Leo Roeks, a Ford Performance európai vezetője árulkodott, ugyanis egy interjúban elmondta, hogy egy – az ST-nél – még erősebb Fiestát fejlesztenek, és nem mellesleg egy duplakuplungos automata váltón is dolgoznak, ami a jelenlegi csúcsmodellbe kerülhet majd be. Az ST-ben egyébként egy 1,5 literes, háromhengeres, 200 lóerős turbós benzinmotor dolgozik, de könnyen lehet, hogy az RS-be egy ennél nagyobb egységet építenek majd be a gyáriak – persze az sem kizárt, hogy a meglévő szerkezetet hegyezik majd ki még jobban.

Az RS kívül is vadabb lehet az ST-nél

A Focusból kiindulva – aminek következő generációja már a 400 lóerőt is elérheti – legalább 230-250 lóerőt várnánk a Fiesta RS-től, ami így a legvadabb négykerekű lenne a kategóriában. Az RS mellett sokak számára az ST-hez készülő duplakuplungos automata is érdekes lehet, noha az ilyen sportos négykerekűeknél mi még mindig a manuális váltót támogatjuk, de a mai világban már sokan ragaszkodnak a kényelmesebb megoldáshoz. Kíváncsian várjuk, hogy vajon valóban elkészül-e majd a Fiesta RS, és ha igen, akkor mekkora teljesítménnyel száll majd harcba.

Kommentek