2017. Szeptember 25., Hétfö

Frissitve:12:47:25

Kínai reménység – bemutatkozott az Exeed TX hibrid SUV

Nyomtatás

A Chery korábban már több ízelítőt is megmutatott az új, kifejezetten Európa számára kitalált márkanév alatt bemutatkozó újdonságáról. A méretes SUV-ról pedig végre lerántották a leplet a Frankfurti Autószalonon, és az is kiderült, hogy a kínaiak Exeed néven igyekeznek majd betörni a piacra, a divatos hobbiterepesüket pedig TX jelzéssel látták el – ennél azonban sokkal izgalmasabb tulajdonságai is vannak az autónak.

A korábbi ízelítőkön már szinte minden szögből láthattuk a TX-et, azonban teljes valójában most csodálhatjuk meg először az autót, ami kifejezetten jól mutat, és néhány egyedi megoldást is felvonultat. Az élesre húzott, LED-es fényszórókat a hangsúlyos hűtőrácson át összekötő fénycsík bizony kifejezetten látványos, ahogyan az izmos domborítások is jól mutatnak. Hátul szintén az autó teljes szélességét kihasználják a fénytestek, amiket egy króm díszcsík is kiemel – a stílus egységes és mutatós, ezért jár a piros pont a kínaiaknak.

Az utastérben szintén nem érhet csalódás minket: megszokott elrendezés és modern megoldások várnak. Digitális műszerfal, hatalmas, mindenféle okostelefonos kapcsolódásra képes multimédiás rendszer és mutatós klímapanel várja bent az utasokat, és akkor a váltó egyedi kialakításáról még nem is beszéltünk. Ugyan egyelőre csak fotókon láttuk az autót, a minőség is jónak tűnik, és a kínaiak ígérete szerint a helykínálattal sem lesz gond.

Ennél azonban sokkal izgalmasabb, hogy mi van a lemezek alatt, ugyanis a teljesen új, az Exeed jövőbeli modelljeit is kiszolgáló platformra épülő TX egy konnektoros hajtáslánccal érkezett meg. A belső égésű erőforrás szerepét egy 1,5 literes benzines egység vállalja magára, méghozzá 150 lóerővel. Ehhez jön hozzá egy 116 lovas villanymotor, az erőátvitelről pedig egy hétsebességes automata váltó gondoskodik, ami az intelligens összkerékhajtási rendszeren keresztül közvetít mind a négy kerék felé.

A gyáriak szerint a 0-100-as sprintet 6 másodperc alatt letudja az újdonság, végsebessége 200 km/h, a csalóka európai ciklusok szerint pedig 1,8 liter benzint vesz magához 100 kilométerenként az autó. Mindez azonban nem is tűnik olyan elképzelhetetlennek, ha igaz az, amit a sajtóanyag állít: a kínaiak szerint egy teljes feltöltéssel a TX akár 70 kilométert is képes lehet megtenni tisztán elektromosan, és akár 120 km/h-ig tud teljesen elektromosan gyorsítani. A töltés otthoni hálózatról körülbelül 4 órát vesz igénybe de gyorstöltővel 30 perc alatt 80%-ra tudja pumpálni magát az akkumulátor.

Modern extrákból sem lesz hiány: többek között sávváltásra figyelmeztető rendszer, vészfékrendszer és holttérfigyelő is elérhető lesz. Az Exeed egyébként kizárólag normál és konnektoros hibrideket, illetve teljesen elektromos autókat kínál majd Európában, ám a piaci bevezetésre valószínűleg várnunk kell még 1-2 évet – a TX-ből is csak előszériás példányokat mutattak be a gyáriak. Kíváncsian várjuk, hogy mi fog kisülni a kínaiak próbálkozásából, de az Exeed TX egyelőre igencsak ígéretesnek tűnik, így mindenképpen adnánk neki egy esélyt.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark