Lábbal hajtós hibrid – itt a BMW elektromos kerékpárja

Nyomtatás

A BMW már elég régóta készít kerékpárokat is a négykerekűek és a motorok mellett. Az elektromos autózás egyre gyorsabb terjedésével pedig nem meglepő, hogy a kétkerekűek világába is igyekeznek becsempészni a villanyosságot a bajorok. Legújabb modelljük az Active Hybrid nevet viseli, ám az elektromos kerékpár természetesen kicsit másképp hibrid, hiszen a belső égésű egység helyett mi magunk jelentjük a másik erőforrást az elektromotor mellett.

A BMW Active Hybrid elektromos kerékpárt a mérnökök a hagyományos pedálrendszer mellett egy minden részletében továbbfejlesztett, gépesített hajtáslánccal is felszerelték, amely a korábbi változatokhoz képest immáron jelentősen nagyobb erejű elektromos rásegítésre képes. Az elektromos motort a hajtó minden szituációban igény szerint aktiválhatja, és a rásegítés mértékét is a hajtás sajátosságaihoz igazíthatja.

A Brose rendkívül fejlett erőforrása 250 wattos teljesítményre és maximum 90 Nm forgatónyomaték leadására képes, amelynek köszönhetően a BMW modelljeit megillető dinamikával és agilitással ruházza fel a kerékpárt. Az elektromos motor energiaellátásáról – akár több mint 100 kilométeren keresztül – egy 504 wattórás, nagy teljesítményű akkumulátor gondoskodik, amely kivehető, feltöltés után pedig a vázszerkezetbe illeszthető.

A nyeregben ülők egy apró kijelzőn állíthatják be az elektromos hajtásrásegítés mértékét: a +50%-os támogatást kínáló ECO és a +275%-os rásegítés nyújtó TURBO módok között négy különböző teljesítményszint aktiválható, egészen 25 km/órás sebességig. Az okostelefonok mikro USB-aljzaton és bluetooth-on keresztül is csatlakoztathatók a kerékpárhoz. A BMW jellegzetes bikanyak formájú vázába és a kéttónusú fényezésbe nem rondítanak bele a kiálló alkatrészek, ugyanis minden elem tökéletesen illeszkedik a vázba.

A kerékpározók az alumínium sárvédőbe épített LED-es fényszórókat is kapnak a biztonság érdekében, azonban ennél sokkal jobban örülnek majd a különlegesen kényelmes nyeregnek. Az „eZone” névre keresztelt technológia egy több részre osztott, kifinomult üléskoncepció alapjaira épül, az elektromos kerékpárok hajtási sajátosságai és az ülési anatómia szempontjai szerint. A rövid orr, a hátsó rész emelkedő ülőfelülete és a dinamikus oldalszárnyak együtt stabil üléspozíciót garantálnak, miközben az elektromos kerékpárok jellegzetes gyorsulása és fékezése közben még tovább segítik az egyensúlyozást.

Az Active Hybrid névre keresztelt kétkerekű természetesen nem olcsó, hiszen több mint egymillió forintot kell letennünk az asztalra, ha haza akarjuk vinni. Akinek ennek ellenére is szimpatikussá vált a különleges kerékpár, az a kiejlölt márkakereskedésekben megrendelheti.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark