Magabiztosabb tekintet – új motorral frissült a Honda Jazz

Nyomtatás

Mostanában egyre rövidebb modellciklusokkal találkozhatunk az autózás világában, aminek egyenes következménye az is, hogy egyre sűrűbben érkeznek a különböző frissítések. A Honda Jazz jelenlegi generációja alig több mint két éve mutatkozott be Európában – igaz, más piacokon ez már több mint 3 éve történt –, de máris lerántották a leplet a ráncfelvarrott verzióról, amit a szeptemberi Frankfurti Autószalonon láthatunk majd először.

A frissített kivitelt májusban néhány homályos fotón már láthattuk, de ezúttal teljes valójában, európai változatban is megcsodálhatjuk. Túl nagy meglepetés nincs a nap alatt: a Honda a Civic-kel bevezetett továbbfejlesztett formanyelvét szabta rá a kisautójára. Az egyébként sokak szerint kissé esetlennek tűnő Jazz a ráncfelvarrásnak köszönhetően magabiztosabb, agresszívabb tekintetet kapott, ami nem csak az átszabott hűtőrácsnak, hanem az új lökhárítóknak is köszönhető – a LED-es nappali menetfény is bekerült a főfényszóróba, és ügyesen játszik össze a krómdíszítésekkel.

Ahogyan az lenni szokott az ilyen frissítések esetén, hátul csupán minimális változtatásokat hajtottak végre a gyáriak, de azért egy új lökhárító ide is jutott. Ezeken kívül a kezdőképen kátható új kék árnyalat is megjelent a palettán. Az utastérben szintén nagyítóval kell keresnünk az újdonságokat, és valószínűleg még így sem bukkanunk rájuk, ugyanis csupán egy új felszereltségi szint árulkodhat a frissítésről, amely bőrrel bevont elemekkel és narancssárga kontrasztvarrással árulkodik az újdonságról. A városi vészfékrendszer, a tempomat és az automata fényszórók alapárasak lesznek, de felárért egyéb asszisztensek és extrák is elérhetőek lesznek.

Habár az utastérben nincs nagy újdonság, így is találhatunk izgalmas dolgokat a lemezek alatt, ugyanis a Jazz kapott egy új hajtásláncot. Az új fejlesztésű 1,5 literes négyhengeres benzines 130 lóerővel áll majd a vásárlók rendelkezésére, míg fogyasztása 5,4 literre adódik majd vegyes üzemben. Alapáron hatfokozatú manuális váltóval érkezik majd, de felárért fokozatmentes CVT automata is elérhető lesz. Természetesen az 1,3 literes egység is marad a kínálatban, ám a képeken is látható, piros kiegészítőkkel, agresszívabb lökhárítókkal és 16 colos keréktárcsákkal érkező új Dynamic csomag csak az erősebb erőforrással lesz elérhető.

Az újdonság a jövő hónapban esedékes Frankfurti Autószalonon lesz látható először élőben, majd jövő év elején már a kereskedésekbe is megérkezik majd, csatlakozva az új Civic-hez, amely nemrég bizonyított tesztjeinken.




Hozzászólások  

 
#1 sebessegmanias 2017-08-14 18:10
Ezzel az 1.5-ös motorral már városon kívül is jó teljesítményt fog nyújtani. Remélhetőleg a zajszigetelésen is javítanak, ha már a teljeseítmény megvan a pályázáshoz.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark