Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Audi taktikusan játszik. Szépen álomba ringat minket a Quattro szériagyártásával kapcsolatos, valamint az A5 e-tron Quattro hibridről szóló hírekkel, miközben a színfalak mögött hasonlóan finom falatokon dolgoznak a tesztelők - jelen esetben nevezetesen épp az RS4-en. Ám hiába az ingolstadtiak igyekezete, egy szemfüles fotós lencsevégre kapta a próbaköreit futó példányt.

Habár S4-esnek is nézhetnénk a fotókon szereplő autót, vannak részletek, amik miatt az álcázott "harcos" nem tudja leplezni és szőnyeg alá söpörni a kilétét, ugyanis a megnövelt nyomtáv és a 20 col átmérőjű RS5 könnyűfém felnik, valamint a méretesebb első légbeömlő árulkodik arról, hogy komolyabb géppel van dolgunk.

Hogy mit találunk majd a motorháztető alatt, azt egyelőre nem tudjuk, de a leglogikusabb döntés a 4,2 literes, 450 lóerős V8-as szívó benzines lenne, amelyet gyakorlatilag változtatás nélkül át lehetne emelni az RS5-ből - az már más kérdés, hogy a kissé magas emissziójú erőforrást vajonA vérmes RS4 biztosan nem okoz majd csalódást nem kívánják-e egy alacsonyabb CO2-kibocsátású egységre cserélni a gyáriak. Ebben az esetben akár az új 4 literes turbós V8-as is szóba jöhet (amely néhány Bentley-ben is szolgálni fog), de ott van még a "polcon" a Quattro koncepció "kettőötös", öthengeres turbója 408 lóerővel, bár ennyivel vélhetően nem elégszik meg az Audi. Egyes források az S4/S5 párosban szolgáló (azokban 333 lovas) kompresszoros 3.0 V6 TFSI egy erősebb verziójára tippelnek, de véleményünk szerint a kompresszor miatt (hozzáteszem, az emissziós értékek épeszű szinten tartása mellett) ezt a motort a teljesítmény terén a mérnökök nem tudják az RS4-hez elegendő magasságokba "húzni".

Mindenesetre, rövidesen fény derül a kiválasztott erőforrásra, azt viszont már most tudni lehet, hogy az Audi legmodernebb, az RS5-ben is szolgáló Quattro négykerékhajtási rendszerét megkapja az RS4, a gyors váltásokról pedig a hétsebességes, duplakuplungos S-Tronic automata szerkezet gondoskodik majd, és a hagyományos, hatfokozatú manuális egység felbukkanása sem kizárt.

Kommentek