Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A BMW az X2 bemutatásával ismét tanúbizonyságot tett arról, hogy nem fél új utakra lépni: az X1 alapjaira épülő, ám annál jóval vagányabb, kupés vonásokat felvonultató újdonság igazán vagányra sikerült. A bajorok pedig már meg is kezdték a piaci bevezetést, aminek hála immár itthon is rendelhető az autó – mi pedig megvizsgáltuk, hogy mennyit is kell a kereskedésekben hagynunk, hogy a miénk lehessen.

Egyelőre csupán három erőforrással és kizárólag automata váltóval elérhető az X2: benzines fronton a 2-literes, négyhengeres, kizárólag elsőkerékhajtású sDrive 20i áll rendelkezésre 192 lóerővel, míg dízelként a szintén négyhengeres, 2-literes, ám csak összkerékhajtással elérhető xDrive20d és xDrive 25d rendelhető – míg előbbi 190, addig utóbbi 231 tagú ménest kínál. Erőforrásokból ugyan csak 3 van, de lehetőségekből szinte végtelen, hiszen akárcsak a többi bajor modellhez, az X2-höz is rengeteg opció érhető el.

Az igazán vagány megjelenésért azért a zsebünkbe kell nyúlnunk

Az alapot természetesen a benzines egység jelenti, amelyhez 11,28 millió forintért juthatunk hozzá. A következő lépcsőfokon az xDrive 20d áll, amely már 12,7 millió forintba kerül, míg az xDrive25d már 13,06 millió forint – szerintünk az elsőkerekes benzines jó választás, de aki mindenképpen dízelt akar, annak megéri elgondolkodni az erősebb változaton, hiszen ezen az árszinten az alig több mint 300 ezres különbség nem annyira ijesztő.

Ezek persze csak az alapárak, amik bár a legfontosabb extrákat már tartalmazzák – mint például az iDrive alapverziója vagy éppen a klíma –, de amennyiben egy igazán vagány és jól felszerelt X2-őt szeretnénk, akkor ennél mélyebbre kell nyúlnunk a pénztárcánkban. A látványos kiegészítőkkel érkező M Sport és M Sport X változatokért például 2,12 milliót kell fizetnünk, igaz, ezért a pénzért a sportos külső és belső kiegészítők mellett már elektromos csomagtérajtót, automatikus klímát, tempomatot, hátsó parkolóradart és LED-es fényszórókat is kapunk – az első radarért további 118 ezret, az adaptív tempomatot és egyéb vezetéstámogató rendszereket is nyújtó Driving Assistant Plus-ért pedig 361 ezret kell pluszban otthagynunk.

Belül a megszokott BMW stílus fogad

Van egy egyszerűbb, Advantage névre hallgató csomag is, amely „csak” 464 ezer, és ugyanazokat az extrákat megkapjuk mellé, mint az előbb említett M-es változatokhoz, csupán a sportos külső és belső kiegészítők maradnak el – illetve néhány M opció. A metálfényezésért egyébként 233 ezret kérnek a németek, míg a finom Dakota bőrkárpit 469 ezer. Vannak egyéb csomagok is, mint például a First Class, amiben első és hátsó parkolóradar, illetve kamera is van, illetve fényre sötétedő tükrök és fejlettebb hangrendszer is jár – 651 ezerért. Ez azonban csalóka, ugyanis ha ezt megrendeljük, akkor a Business Class csomagot is be kell ikszelnünk, ami 454 ezerért kulcsnélküli rendszert, memóriás, elektromos és fűthető üléseket és gerinctámaszt is ad – de a Business Class önmagában is megrendelhető.

Az Innováció csomagban 1-millió forintért head-up kijelző, fejlett navigáció és vezetéstámogató rendszerek is benne foglaltatnak. Persze aki inkább egyesével válogatna, azt is meg lehet tenni: a panoráma üvegtető 422 ezer, az állítható futómű 54 ezer, a kormányfűtés 64 ezer, a vezeték nélküli mobiltöltő 134 ezer, a Harman/Kardon hangrendszer 267 ezer, a LED-es fényszórók 375 ezer, az ülésfűtés pedig 111 ezer forintba kerül. Mindenesetre egy szinte mindennel felszerelt benzines verziót 16 millió alatt elvihetünk, amiből még lejöhet egyéni kedvezmény is – ez ugyan nem kis összeg, de a prémiumok között nem olyan ijesztő, és az X2 valóban nagyon vagány.

Akit ennél is részletesebben érdekel az árlista, annak érdemes ellátogatni a BMW hazai honlapjára, ahol a konfigurátorban mindenki saját ízlése szerint állíthatja az X2-t.

Kommentek