2017. Szeptember 20., Szerda

Frissitve:09:26:28

Megalománia: közel 600 lóerős Jaguar F-Pace érkezik

Nyomtatás

Szerény véleményünk szerint nem sok értelme van az eszetlenül erős motorokkal felvértezett SUV, vagy ha úgy tetszik, crossover modelleknek, hiszen terepjárásra nem valók, sportautónak viszont nehezek, magas a súlypontjuk és kissé darabosak. Mindezt pontosan tudják a gyártók is, csakhogy nem igazán érdekli őket, és valljuk be, minket sem érdekelne: a vásárlók jó étvággyal ‘fogyasztják’ ezeket a méregdrága, bivalyerős luxus SUV-okat, s az igény ugye kínálatot szül.

Ennek ismeretében nem csodálkozhatunk a Jaguar vadonatúj sport-terepesének, az F-Pace SVR-nek az érkezésén, amit a tesztelők álcázva már jó ideje gőzerővel próbálgatnak mind a közutakon, mind pedig a versenypályákon, s az autó fejlesztése már az utolsó stádiumánál tart, vagyis a hivatalos bejelentés bármikor megtörténhet a britek részéről. A Jaguar portfólióját ismerve az sem meglepő, hogy az F-Pace SVR motorházteteje alá egy 5-literes, kompresszoros V8-as motor kerül - az, amit gyakorlatilag szinte az összes Jaguar / Range Rover csúcsmodellből ismerhetünk. Azt nem tudjuk még, hogy pontosan hány lóerővel kerül majd piacra a szélvészgyors közepes méretű prémium SUV, de a pletykák szerint elképzelhető, hogy az F-Pace SVR az F-Type SVR 575 lóerőt és 700 Nm-t teljesítő erőforrását kapja meg, míg a másik opció 550 lóerő és 680 Nm.

A sportos hangolású összkerékhajtás és a nyolcfokozatú ZF-féle automataváltó szériában jár majd az autóhoz, ami a piac talán leggyorsabb SUV-ja lesz, hiszen a hasonlóan erős Porsche Cayenne, BMW X5/X6 M és Mercedes GLE AMG modelleknél jóval könnyebb és kisebb az F-Pace, a ‘közepes méretű SUV’ kategóriában pedig jelenleg a ‘csupán’ 440 lóerős Porsche Macan Turbo a csúcs. A V8-as egyébként körülbelül 4 másodperc alatt ‘lövi’ majd a Jaguárt álló helyzetből 100 km/h-s sebességre, és persze nem csak a motor, de az egész hajtáslánc, a kormányzás, a futómű és a fék is felnő majd a feladathoz, az SVR verzió kinézete pedig garantáltan dögös lesz. Hogy mennyiért, azt még nem tudjuk, de az biztos, hogy az F-Pace bázismodelljénél több, mint kétszer drágább lesz a villámgyors csúcsmodell.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark