2018. Augusztus 18., Szombat

Frissitve:03:20:32

Megérkezett – minden információ a Citroën C5 Aircrossról

Nyomtatás

Már a hét elején beígérte a Citroën, hogy bégre leleplezik a Kína számára már tavaly áprilisban bemutatott C5 Aircross Európának szánt verzióját, és a franciák szerencsére tartották is a szavukat. A vadonatúj modell a kompakt crossoverek között száll majd harcba, és a márka filozófiájának megfelelően a legkényelmesebb modellnek ígérkezik a kategóriában – de természetesen a modern technológiai megoldások sem maradtak el.

Ahogyan azt várni lehetett, a külső gyakorlatilag változatlan maradt, de ezt nem bánjuk, hiszen még több mint egy év elteltével is frissnek hatnak a vonalai, ráadásul hozza a Citroën legújabb formanyelvére jellemző vagány és látványos megoldásokat. Az autó minden fronton sokat örökölt a 2015-ös tanulmánytól, így az orrészen a franciák újabb modelljeire jellemző kettős lámpatesteket kapott, ám ezúttal a nappali menetfényeket összekötő elemek mellett a tompított és távolsági fényeket tartalmazó egységeket is összefűzi egy hűtőrács.

Az összkép kifejezetten modern és egyedi, amit a lökhárítók színes betétei és az oldalsó küszöbön megjelenő elemek is tovább növelnek. Hátra is jutott az izgalmakból: mutatós légbeömlők, kétoldali kipufogó-kivezetés és háromdimenziós lámpák színezik tovább a megjelenést, de az olyan részleteket is érdemes megemlíteni, mint az oldalablakok körüli krómbetétek – melyek szintén a koncepcióról lehetnek ismerősek – vagy a mutatós tetősínek. A C5 Aircross egyébként 4,5 méter hosszú, 184 centi széles és 1670 mm magas, míg a tengelytávolsága 2,73 m. A 23 centis hasmagasság pedig bőven elég arra, hogy egy ilyen crossover elé kerülő akadályokat megugorja vele az újdonság.

Az utastérben is visszaköszönnek a Citroën frissebb modelljeinek megoldásai, de természetesen jóval modernebb formában és magasabb minőségben. A franciák manapság előszeretettel használják a fekete és barna színek kombinációját, így nem meglepő, hogy a C5 Aircross esetében is ezt alkalmazták, a végeredmény pedig igencsak szemrevaló lett – ugyanakkor a képeken látható, valamivel gyengébb felszereltségű, manuális váltós kivitelnek sem kell szégyenkeznie. A legjobban felszerelt változatban lévő kéttónusú kormány, középkonzol és ülések kifejezetten látványosak, amit a hatalmas digitális műszerfal és érintőképernyős multimédiás rendszer tesz még modernebbé – és akkor a fekete és krómszínű betétekről vagy éppen a hatalmas panorámatetőről még nem is beszéltünk. A külső megjelenést a többéfle árnyalatnak, a színes betéteknek és a keréktárcsáknak köszönhetően rengeteg módon lehet variálni.

A minőséggel már első ránézésre sem lesz probléma, ahogyan a helykínálat is bőségesnek tűnik, a franciák pedig mindig kiemelten odafigyelnek a komfortra, így nyilvánvalóan ezzel sem lesz gond. Az ülések párnázása a kényelemre helyezi a hangsúlyt, hátul pedig – a kategóriában szokatlan módon – három teljesen különálló székkel számolhatunk, amik ráadásul 15 centis sávban csúsztathatók és háttámlájuk dőlésszöge is állítható. A csomagtér alapból – az ülések állásától függően – 580 és 720 liter között mozog, de síkba döntve az üléstámlákat akár 1630 liternyi csomag is befér, közel 1,91 méteres hosszban. Az elektronikusan nyíló csomagtérajtó opcióján már meg sem lepődünk.

A C5 Aircross lesz az első magasabb kategóriás Citroën, amely a gyáriak legfrissebb filozófiájának alapján készül el. A modell a PSA csoport EMP2 névre keresztelt padlólemezére épül, ennek megfelelően és erőforrások tekintetében is a konszern legmodernebb megoldásait kapja majd meg. Sajnos a Kínában már elérhető konnektoros hibrid hajtásláncra 2019-ig várnunk kell, de azért már most sem kell szégyenkeznie a C5 Aircrossnak. Benzines fronton az 1,2 literes háromhengeres turbómotor 130 lóerős verziója és egy négyhengeres 180 lovas turbós lesz elérhető – előbbi csak hatfokozatú manuális váltóval, utóbbi pedig csak az új, nyolcas automatával.

Dízelek terén ugyancsak két választási lehetőség lesz, de a teljesítmény itt is 130 és 180 lóerőre adódik. A gázolajosok esetében mindkét változathoz elérhető lesz a nyolcfokozatú automata, ám míg az erősebbhez alapáron jár majd, addig a gyengébbik felárért lesz kérhető – alapból hatfokozatú kézit kap. Noha a későbbi konnektoros hibridről csak annyit árultak el, hogy 60 kilométeres tisztán elektromos hatótávra számíthatunk, nagy valószínűséggel ugyanazt a hajtásláncot kapjuk majd meg, amit korábban már bemutattak: az 1,6-os benzinmotor és a két elektromotor együttesen 300 lóerőt biztosíthat, és az összkerékhajtás sem marad el a kétféle erőforrásnak köszönhetően.

A Progressive Hydraulic Cushions fantázianévre hallgató futóműmegoldás lényege számos kisebb intézkedés összhatásában, valamint egy nagyobb újdonságban eredeztethető – az új futóműrendszer fejlesztésekor 20 különböző szabadalmat adott be a Citroën. A különleges megoldás lényege, hogy a futóműben a be- és kirugózásnál nem fix ütközőpontok vannak, hanem hidraulikusan változtathatók, amelyek nagyobb úthibákon, például fekvőrendőrön szabadon hagyják dolgozni a rugókat és a lengéscsillapítót, lényegében végpontok, ezáltal pedig felütés nélkül. Emellett pedig nagyobb tempónál a hidraulikus ütközőpontok még jobban képesek a karakterisztika változtatására, ezáltal sokszínűbb rugózást lehetővé téve - mindezt költséghatékony kialakítás mellett. Egyébként ezt az újdonságot Európában a frissített C4 Cactusban mutatkozott be, és tesztünkön bizonyított is.

Technológiai téren sincs hiány modern megoldásokban: a multimédiás rendszer természetesen ismeri az összes modern okostelefonos kapcsolódási lehetőséget (Android Auto, Apple CarPlay, Mirrorlink), de vezeték nélküli mobiltöltő és USB aljzatok is vannak. Biztonsági asszisztensek terén is a maximumot nyújtja a C5 Aircross, hiszen az olyan, mostanra megszokott rendszerek mellé, mint a távolságtartó tempomat, a sávtartó, a fáradtságfigyelő vagy éppen a holttéfigyelő, 360 fokos kamerarendszer, automatikus távfény, LED-es fényszórók, parkolórendszer és félig önvezető megoldás is csatlakozott – és ez még csak nem is a teljes sor.

Az európai bemutató után a C5 Aircross hamarosan a kereskedésekbe is eljuthat, de árakról egyelőre még korai lenne beszélni. Mindenesetre mi a testvérmodellek (Opel Grandland X és Peugeot 3008) árszintjére várjuk majd az autót, de közülük is inkább az oroszlános márka típusához állhat majd közelebb. A belépő így listaáron nagyjából 6,5 millió körül lehet majd, míg a legdrágább kivitel jó eséllyel felülmúlja majd a 10 millió forintot is.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark