Megérte várni – az új Corvette ZR1 bemutatkozik

Nyomtatás

Az elődnél sem kapkodott a gyártó, és most sem sietett. De itt van, megérkezett minden idők leggyorsabb Corvette-je, az új ZR1, amelynek 766 lóerős csúcsteljesítménye már önmagában is sokat ígér – ráadásul az amerikaiak arról is igyekeztek gondoskodni, hogy mindezt az útra is tudja tenni a sportautó.

A Corvette-re ugyanis minden eddiginél fontosabb feladat jár: a Viper leköszönésével ő lett Amerika nagyszériás sportautója. A gyártó ennél is ambiciózusabb, amelyet jól szemléltet, hogy a Dubaji Autószalonon leplezte le a modellt. „A király visszatért, és minden eddiginél erősebb,” osztja meg velünk a sajtóközlemény, mi pedig csak bólogathatunk: a 6,2 literes, kompresszoros V8-asból az eddigi 647-tel szemben 766 lóerőt préseltek ki a gyáriak, köszönhetően az 52 százalékkal nagyobb kompresszornak és az átdolgozott gyújtásrendszernek. A nyomaték hasonló ugráson ment át: 819-ről elképesztő 969 Nm-re ugrott, és mivel kompresszoros feltöltésről van szó, a lineáris erősödés megmaradt: utóbbi 4400-nál, míg a csúcsteljesítmény 6300-nál érkezik.

A hétfokozatú, automatikus gázfröccs funkcióval rendelkező kézi váltó mellett elsőként nyolcfokozatú bolygóműves automataváltóval is elérhető a modell, amelynek megjelenése rögtön elárulja különleges státuszát. Elég csak a hűtésről nagy nyílásokkal gondoskodó szénszálas motorháztetőt vagy az óriási, szintén karbon hátsó légterelőt kiszúrnunk.

Éppen ez, vagyis az aerodinamika az a terület, ahol elődjéhez képest szintén sokat fejlődött a modell. Külön érdekesség, hogy rendelhetjük alacsonyabb és magasabb szárnyállással is modellt, előbbi esetben a végsebességet (338 km/h), utóbbi esetben (például pályanapokra) pedig a leszorító erőt favorizálva. Utóbbi egyébként már a Low Wing verzión is 70 százalékkal nagyobb, mint a normál Z06 esetében, miközben magas állással még 60 százalékkal fokozhatjuk a leszorítást a Z07-es teljesítmény csomaggal szerelt Corvette-hez mérten.

A High Wing csomag egyébként sokkal több egy magasra helyezett légterelőnél: első karbon légterelőajak, versenypályára hangolt adaptív lengéscsillapítású futómű és Michelin Sport Cup 2 félslick abroncsok is járnak hozzá.

A ZR1 jövő tavasztól válik elérhetővé a tengerentúlon, és néhány nálunk szerencsésebb országban Európában belül is elérhetővé válhat. Az árak egyelőre tisztázatlanok, de még Amerikában is jó esély van a 25-30 millió forintnyi valutás beszálló árnak, amely után a megfelelő adókat befizetve nálunk inkább 40 milliós összeget várhatunk.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark