Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az egyetlen kiszivárogtatott fénykép után végre teljes galérián gyönyörködhetünk a Peugeot új négyajtós tanulmányáról. Az Exalt megvalósítására komoly tervek vannak: a családias szépség 1-2 éven belül sorozatgyártásba kerülhet.

Tanulmányból valóság? - galériaBár a hivatalos pekingi bemutatkozásra még másfél hetet várni kell, az Exalt még tanulmányként is némileg konzervatív külseje mögött rejlő tartalomra is fény derült. A 4,7 méter hosszú, ám mindössze 1,31 méter magas karosszéria négy utasnak kínál helyet, miközben külseje megnyerően kupés jellegű maradt. A 20 colos kerekek a tanulmány sajátjai, mint ahogy az 1,7 tonnás tömeg is, amelynek viszonylag magas értéke a lemezek alatt rejlő hibrid meghajtásnak köszönhető.

Ha nem is sokat, de hátul is hajt

Az itt található Hybrid4 fantázianévre hallgató hajtáslánc egy első kerekeket hajtó benzinmotorból és egy hátsó kerekeket hajtó elektromotorból hoz ki 340 lóerős összteljesítményt. Előbbi kilétét nem nehéz megtippelni: az RCZ R-ben már látott 272 lóerős turbómotor szolgáltatja a paprikás hangulat javát. Ehhez csatlakozik egy 68 lóerős elektromotor, amelynek akkumulátorai néhány kilométer erejéig kizárólag elektromos autózást is lehetővé tesznek.

A hírek szerint sorozatgyártásba kerülA Peugeot értesülésünk szerint egyébként teljesen komolyan gondolja a négyajtós kupé bemutatását, amelyre abból is következtethetünk, hogy a tanulmány az első fotó tanulsága szerint egészen szériaközelinek tűnik. Ráadásul az elegáns tetővonalú modelleknek hagyománya van az oroszlános gyártónál: 408 GT néven érkezhet a Peugeot négyajtós kupéja, amellyel a francia márka a 406 és a 407 elegáns ívű kétajtósainak útját fokozott praktikummal megfűszerezve követi.

Belül különleges megoldások tömege fogad

A benzines motorkínálatot egyszerűen letudja majd a típus: az 1,6 literes turbómotor különböző szinteken lesz elérhető hozzá. A beszálló kb. 130 lóerőnél indul, a következő lépcső a már ismert 156, utána pedig a 200 lóerő, a csúcsverzióba pedig az RCZ-R-ből ismert , kovácsolt dugattyús, 271 lóerős verzió kerül. A dízeles kínálatot szintén egyetlen motorral intézi el a márka: az új 2.0 HDi 120 és 180 lóerő között több teljesítményszinten lesz elérhető. A hibrid hajtáslánc egyelőre a tanulmány kiváltsága marad.

Ilyen ajtóbelsőt sem láttunk még - galériaA tanulmány további különlegessége a belső tér, amely nem fukarkodik szép, érdekes és jövőbe mutató megoldásokban. A hangúlyos szerepet kapott fa borítások - melyeket az ajtóknál szépen meg is faragtak -, valamint a szürke szövettel harmóniába lépő szénszál és alumínium vegyes, mégis ízléses és hangulatos összképet ad. Korábban talán még nem látott részlet a fejtámlába épített légbeömlő is, amelyek révén a hátul utazók nyerhetnek lélegzetet. A végső változat persze közel sem lesz ennyire radikális, mint ahogy a manapság kötelezővé váló központi kijelzőnek is helyet találnak majd a mérnökök a műszerfalon.

Elsőre nehéz kitalálni: ez itt bizony egy fejtámla

Hogy mikor, az már jóval nehezebb kérdés. Az illetékesek egyelőre a tanulmányra koncentrálnak, illetve az egyik fő felvevő piacra, Kínára, így a végső modell érkezését talán 2016-ra érdemes várni.

Kommentek