Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A márka, valamint a sportautók rajongói már hosszú évek óta várták a francia Alpine sportautó-gyártó feltámadását. Sok türelemre volt szükség, de megérte várni, ugyanis az Alpine egy csodálatos autóval született újjá: az A110 típusjelű könnyű sportkupé minden elvárásnak megfelel, és tökéletesen felidézi legendás elődjét, megtartva a márka régi, klasszikus értékeit.

És mostantól végre nem csupán rajzokon és terveken láthatjuk az A110-et: örömmel jelentjük, hogy a kétüléses sportautó gyártása megkezdőtött az Alpine franciaországi, Dieppe-i üzemében - a megnyitón természetesen ott volt Carlos Ghosn, a Renaul-Nissan konszern első embere is, hiszen az Alpine a Renault égisze alatt, a nagy márka segítségével támadt fel. A Dieppe-i üzemet állítólag bő 35 millió eurónyi befektetéssel lehetett felkészíteni az alumínium karosszériás A110 összeszerelésére. A teljes művelet itt zajlik, a fényezésig bezárólag. A Dieppe-i gyár különben az autóhoz hasonlóan szintén az Alpine dicső múltját idézi fel, hiszen régen is itt készültek az Alpine autócsodái. Első körben a hírek szerint (csupán) 392 alkalmazott végzi az autó összeszerelését.

Az autó(sport)történelem ikonikus alakja az új Alpine A110 őse, az 'eredeti' Alpine A110

Az első új generációs Alpine egyelőre csupán egyetlen (közép)motorral, egy 4-hengeres, 250 lóerős 1,8 literes turbós benzinessel elérhető, amihez szériában csatlakozik a 7-sebességes duplakuplungos automatavált, a hátsókerékhajtás pedig magától értetődik. A mai világban 250 lóerő nem sok, azonban a mindössze 1080 kilós tömeg hivatott kompenzálni a lóerőket, mégpedig sikerrel, így a 0-100 km/h-s sprintet mindössze 4,5 másodperc alatt képes abszolválni az A110. Később erősebb, gyorsabb modellek megjelenésére is van esély, és nagyon reméljük, hogy előbb-utóbb kapunk egy jó kis kézi váltót is, ami élményfronton óriásit dobna a ‘csomagon’, ráadásul talán a borsos árat is mérsékelné kissé.

Kommentek