Önvezető autóval jött Detroitba a Nissan – íme, a Vmotion 2.0

Nyomtatás

A Nissan sem maradhatott ki az év kezdetét fémjelző amerikai seregszemléről. A japánok a Detroiti Autószalonon az egyik legfontosabb újdonságként a Vmotion 2.0 tanulmányt gurították ki a nagyérdemű elé, ami óriási üvegfelületével és autonóm vezetői képességével, avagy a ProPilot rendszerrel hívja fel elsősorban magár a figyelmet.

A hosszú tengelytávú Vmotion 2.0 meglehetősen tágas utaskabinnal is szolgál, s a márka elkövetkező éveiben érvényes megjelenést, formatervezési irányt kívánja előrevetíteni. Sokkal határozottabb élekre, karakteres vonalakra és a már jelenleg is prominens szerepet vállaló „V” motívum még markánsabb megjelenésére kell számítanunk mindezek alapján.

A „V”-motívum tehát ezúttal sem marad el, az autó orrán, pontosabban a hűtőmaszkon jelenik meg jól látható formában, s ugyanígy a fényszórók is igyekeznek dominálni a frontrészen. Az oldalnézetet az ugyancsak erőteljes karaktervonal határozza meg, amely egyébként az első és hátsó fényeket is összeköti egyben. Az autóiparban egyre gyakrabban felbukkanó, lebegő hatású tető ezúttal sem marad el, ráadásul éles, határozott élben végződik.

A Vmotion 2.0 2850 mm-es tengelytávolsággal rendelkezik, ami mind az amerikai Maxima, mind az Altima méreteinél impozánsabb adat, noha hosszúsága a rövid túlnyúlásoknak köszönhetően már közel sem túlzó (4859 mm). A tanulmányautó – természetesen – alacsonyabb és szélesebb a márka szériában kapható, Európától távol maradó szedánjainál.

Az agresszívnak mondható külsővel ellentétben az utastér már barátságosabb formai megoldásokat tartalmaz. A nagy tengelytáv révén adódó tágas utastér már önmagában otthonos, de az igazán kellemes hangulatot a sok-sok méretes üvegfelületen beáramló fény teremti meg. A műszerpult szélesen húzódik és már-már egyértelműen hatalmas érintőfelületekből tevődi össze, élén a multimédiás és információs központtal.

Mivel alapvetően a jövő formai és technológiai újdonságait mutatta meg a Nissan a tanulmányautó segítségével, a hajtás a háttérbe szorult, nem is esett szó a motorháztető alatti tartalomról. Arról azonban annál inkább, hogy az újdonság rendelkezik a Nissan ProPilot néven emlegetett autonóm, önvezető rendszerével. Az autó a többi közlekedőnek is tudtára adja, amikor aktív az önvezető funkció, akkor ugyanis az elöl lévő embléma és a diffúzor is megvilágítást kap.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark