Óriásgaléria és minden információ az új Dacia Dusterről

Nyomtatás

Az új Dacia Duster ugyan bemutatkozott a Frankfurti Autószalonon, az akkor közzétett sajtóanyag még elég szűkszavú volt az autó képességeivel kapcsolatban. Most azonban egy méretes galéria mellett a részletes inofrmációkat is megosztották velünk a románok, és bár a piaci bevezetéssel még várnak 2018-ig a gyáriak, de addig is kezdhetünk hangolódni a friss Dusterre, amely minden szempontból felülmúlja majd elődjét.

A Dacia ügyesen egyensúlyozott a teljesen új megoldások és az evolúciós fejlődés határán: elöl egyértelműen látszik a rokonság, ahogyan profilból és az összkép tekintetében is összetéveszthetetlen az új Duster, ugyanakkor mégis egy sokkal modernebb és látványosabb autóval találjuk szembe magunkat.

Elöl új, divatos hűtőrács, LED-es nappali menetfényekkel rendelkező lámpatestek és mutatós, ezüstszínű betétek biztosítják a divatos megjelenést, habár az olcsóbb verziók esetében bizonyára jóval egyszerűbb megoldásokkal kell majd megbarátkoznunk. Az alapforma maradt a régi, de az olyan elemek, mint például az első kerékjáratok mögötti műanyag betétek, vagy az ajtók alján végigfutó, majd a hátsó kerékjárati ívben végződő élek kifejezetten jól mutatnak.

A legnagyobb változást hátul tapasztalhatjuk, ami nem csoda, hiszen az előző generációt itt érte a legtöbb kritika. A Dacia ezúttal szögletesebb, négyzetformájú, mutatós grafikával rendelkező fényszórókkal látta el a Dustert, ami kétségtelenül izgalmasabbá tette a megjelenést. Hátra is került néhány plusz él, és a rendszám környékét is látványosabbra szabták a mérnökök, míg az ezüstszínű betétek hátul sem maradtak el, a típusfeliratot pedig az elődöktől örökítette tovább az újdonság.

Az utasteret teljes egészében újratervezték a gyáriak, aminek köszönhetően divatosabb formák és jobb minőségű anyagok kerültek a Dusterbe. Ennél is fontosabb azonban az, hogy megoldódni látszik az előd egyik legnagyobb hibája, ugyanis a mérnökök végre jóval feljebb helyezték a multimédiás rendszer kijelzőjét, ezzel jobban láthatóvá és kényelmesebben kezelhetővé téve azt. A Dacia kedvelőinek az eddig nem rendelhető digitális klíma is feltűnhet, amely modernebb megjelenésével szintén sokat dob a hangulaton – akárcsak az új műszerfal.

A kényelemre és a technológiai megújulásra is odafigeltek a gyáriak: hosszabb ülőlapok, nagyobb skálán állítható ülésmagasság, könyöklő, hosszban és mélységében is állítható kormány illetve deréktámasz is elérhető lesz. A technológia terén az akár négy egységet is felvonultató kamerarendszer, a holttérfigyelő és az automatikus fényszóró is újdonságot jelent. A csomagtér a kétkerekes verziók esetében 478, az összkerekeseknél pedig 467 literre adódik, míg a hátsó üléstámlákat lehajtva akár 1623 literes tér is elénk tárulhat.

A gyáriak a terepképességeket is szem előtt tartották: a 21 centis hasmagasság mellé elöl 30, hátul pedig 33 fokos terepszög tartozik, ímg a rámpaszög 21 fok. Az autó hossza egyébként 4,34 méter lesz, míg szélessége pontosan 1,8 méter. A fokozott minőségérzetet a jobb anyagok mellett a jóval fejlettebb hangszigetelés is biztosítja majd: a motortérbe változattól függően 20-50 %-kal több szigetelőanyag került, és az ablakok is 0,35 mm-re vastagabbak lettek. A vibrációk leküzdésében a jóval merevebb orrkialakítás segít.

A motortér tartalmára is fény derült végre, noha túl nagy meglepetés nem ért minket, hiszen maradtak a jól megszokott erőforrások. Az alapot az 1,6 literes szívó benzinmotor jelenti majd 115 lóerővel, míg az 1,2 literes turbós egység 125 tagú ménessel áll majd rendelkezésre. Dízelfronton az 1,5 literes dCi 90 és 110 lovas verziói lesznek majd elérhetőek. Újdonság azonban, hogy a gyengébbik dízelt leszámítva minden modell elérhető lesz az elsőkerékhajtás mellett összkerékhajtással is. Automata váltót csak az erősebb dízel elsőkerekes kiviteléhez kérhetünk majd, míg az 1,6-os szívó benzines LPG-s változatban is elérhető lesz.

A Dacia Duster tehát az erőforrásokat leszámítva minden téren rengeteget fejlődött, így kíváncsian várjuk, hogy mire lesz majd képes. A Dacia számára nagyon fontos volt terepesük megújítása, ugyanis az első generáció bemutatója óta több vetélytárs is feltűnt a piacon, most azonban ismét visszatérhet majd az élmezőnybe az autó – habár az eladásokkal eddig sem volt gond.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark