Ötmillióval drágább lesz a Q7-nél az Audi Q8 – illetve mégsem

Nyomtatás

Az Audi nem siette el a terepkupék szegmensébe való beszállást, de ami késik, nem múlik alapon most egy igazi nagyágyúval szálltak be a BMW X6 által közel 10 éve megalapított kategóriába, és bemutatták a vadonatúj Q8-at. Aki korábban unalmas formákkal vádolta a négykarikás márkát, az talán most átértékeli majd a helyzetet, ugyanis az újdonság szinte teljesen megőrizte a korábbi koncepció formáit kívül és belül egyaránt – és mondanunk sem kell, technológiai téren is a csúcsot képviseli. Ahogy várható volt, az újdonság alapáron drágább lesz hagyományosabb kialakítású testvérénél, a Q7-nél, de a helyzet jobb, mint amire számítottunk.

A Q8-ról korábban már rengeteg ízelítővel szolgáltak a gyáriak, így azért nagyjából sejthettük, hogy mire számíthatunk, de a látványos narancssárga fényezéssel bemutatott négykerekű azért így is elég nagy hatással volt ránk. Az Auditól megszokott, végletekig letisztult vonalak mellé ezúttal bőven jutott izgalom is a frontrészen: hangsúlyos hűtőrács vastag kerete, az agresszív lökhárítók és a természetesen akár mátrix LED-es – fényszórónként 24 diódát tartalmazó – lámpák alatti fekete betét is tesz róla, hogy mindenkinek megmozgassa a fantáziáját az autó.

Oldalt és hátul szintén nem unatkozunk: a tetőív kupésításával azért elég óvatosan bántak a mérnökök, de a dinamizmus megkérdőjelezhetetlen – cserébe pedig az utastérben biztosan jobb a helykínálat is. A széles kerékjárati ívek és az autó teljes szélességében végighúzódó, szintén LED-es lámpatestek pedig szintén sokat megragadják a tekintetet. Akár 22 colos keréktárcsák is elérhetők lesznek, és bár lesznek izgalmasabb színek – mint például a képeken látható narancssárga –, valószínűleg a legtöbben valami visszafogottabb. Az MLB Evo platformra épükő Q8 egyébként igazi óriás: 4986 mm hosszú, 1995 mm széles és 1705 mm magas, míg a légrugós futóművel felszerelt változatok hasmagassága akár 25,4 centi is lehet.

Az utastérben nincs új a nap alatt: ugyanazt a kettős érintőképernyős megoldást találhatjuk a középkonzolon, mint az A8, az A7 és az A6 esetében, és természetesen a műszerfal is teljesen digitális. Az anyagminőség a csúcsot képviseli, és a látványos hangulatfények sem maradhatnak el. A helykínálat az ígéretek szerint királyi lesz, míg a csomagtér már alaphelyzetben is 605 liternyi cuccot tud befogadni, de a hátsó üléstámlákat ledöntve akár 1755 literesre is bővíthetjük – ráadásul nagyon is praktikus, köszönhetően az alapáron elektromos csomagtérajtónak és a többféle csomagrögzítési lehetőségnek.

Vezetéstámogató és biztonsági asszisztensekből, illetve komfortot növelő technolgóiai megoldásokból sem lesz hiány. A Q8 természetesen megkapja az Audi legmodernebb megoldásait, így a már ismert rengeteg rendszer mellett akár félig önvezető képességekkel is rendelkezhet az újdonság, mely tartja a sávot, a távolságot és természetesen a sebességet is, de alkalmazkodni tud a felismert közlekedési táblákhoz is – ezalatt természetesen a sebességkorlátozásokat értjük. A komfortot intelligens navigációs rendszer, fejlett, akár mondatokra is reagálni képes hangvezérlés, Bang & Olufsen prémium hangrendszer, vezetéknélküli internetelérés és egyéb finomságok fokozzák.

A Q8 kezdetben csak egyetlen erőforrással lesz elérhető, méghozzá az 50 TDI jelzésű háromliteres egység képében, ami 286 lóerőt és 600 Nm-es csúcsnyomatékot kínál. Ez a motor – ahogyan a későbbiekben a többi is – egy 48 Voltos hibridrendszerrel is fel van szerelve, amely nagyban növeli a hatékonyságot, például azzal, hogy 55 és 160 km/h között, megfelelő körülmények esetén a motor leállítása mellett is tudja tartani a tempót. A 0-100-as sprintet egyébként 6,3 másodperc alatt tudja le az autó, míg a végsebesség 230 km/h.

Később ugyanez a dízelmotor elérhető lesz 231 lóerővel is 45 TDI jelzéssel, míg az ugyancsak háromliteres, de benzines egység 340 lóerőt kínál majd – és később még tovább bővülhet majd a paletta, akár S és RS kivitelekkel is. A quattro összkerékhajtás természetesen alapáron jár, és a rendszer alaphelyzetben 40:60 arányban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között.  A futómű tekintetében elöl és hátul egyaránt ötlengőkaros megoldással találkozhatunk, és opcionálisan akár légrugós verzió is elérhető, ami 90 mm-es skálán tudja állítani az autó hasmagasságát. A kormányzás alapáron változó áttételezésű. A háromliteres dízellel egyébként 2145 kilogrammot nyom a mérlegen a Q8.

Már az árakról is fellebbent a fátyol, igaz, egyelőre csak a németországi árak alapján tudtunk számolni, amelyek (átváltási árfolyamtól függően) átlagosan 16 százalékkal borsosabbak, mint a hazaiak. Ezt kisúlyozva várhatóan 22,3 milliótól lesz elérhető kezdetben a Q8, ami nagy ugrásnak tűnhet a Q7 17,46 milliós induló árához képest, de ez csak féligazság. A kupés SUV ugyanis 286 lóerővel lesz elérhető, míg a Q7 az egyelőre 272 lóerős motorral 18,84 milliótól indul.

Ráadásul a Q8 alapfelszereltsége sokkal gazdagabb, méghozzá a fontos, általában mindenki által megrendelt tételek tekintetében, így a valós különbség (ugyanúgy felszerelt Q7) alapján nem lesz egymillió forintos. Azért ehhez érdemes hozzátenni, hogy felszereltségben eltérhetnek a hazai modellek a németektől, de ez alapján nem is lesz olyan nagy kiváltság az Audi legdrágább terepkupéja - ami jó hír a fokozott izgalmakra vágyó négykarikás SUV vásárlóknak.




Hozzászólások  

 
#1 Gyulafi Levente 2018-07-11 15:31
Üdv. Véleményem szerint az Audi részéről megérthető az árkülönbség mivel a név miatt is az a8 kétszerese az a7 nek valszeg. ugyanolyan különbségek lesznek a q7 és q8 között mint az a7 és a8 között. Helyesírási hibák miatt elnézést.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark