Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Vannak dolgok, amiknek tulajdonképpen a világon semmi értelmük sincsen, mégis imádjuk őket. Ilyen például a Mercedes-AMG G-osztály, amely elképesztő erőt pakol bele egy vérbeli terepjáró testébe, ebből pedig egy olyan autó születik, aminek gyakorlatilag semmiféle létjogosultsága nincs, mégis okkal szerepelhet szinte minden autórajongó bakancslistáján – persze tisztelet a kivételnek. Ebből a hatalmas, szögletes testbe bújtatott ellentmondásból érkezett meg most a legújabb generáció: íme, a legfrissebb G63.

Innen szól a nóta - galériaA G-osztály már önmagában megér egy misét: hosszú évek óta gyakorlatilag először frissült igazán alaposan az autó, és bár a főbb formai elemek változatlanok maradtak, a szakavatott szemek rögtön észreveszik, hogy ez az „új generáció”. Az AMG csapata még egy lapáttal rádobott erre, ugyanis akárcsak minden frissebb modelljüknél, úgy a szögletes G-nél is alkalmazták a függőleges beosztású króm hűtőrácsot, ami rögtön láttatja, hogy nem egy átlagos változattal van dolgunk – már ha az AMG feliratok, a méretes, agresszív lökhárítók és a hatalmas, alapból is 21 colos keréktárcsák nem lennének elég egyértelműek.

Aki még tovább szeretné fokozni az abszurditást, az vadrácsot is kérhet a sportos első lökhárítóra, míg az AMG Night csomag 22 colos keréktárcsákat, sötétített fényszórókat és néhány fekete díszítőelemet tartalmaz. Az utastérben a szokásos AMG féle módosításokkal találkozhatunk, így nem maradhatott el a sportkormány, a karbon betétek, az AMG plakettek és a sportosabb ülések sem. Extrák terén természetesen igencsak bő a választék, de a G63 már alapáron is igencsak magas felszereltséget tudhat magáénak.

Az anyagminőség a csúcson van - galériaA lényeg persze a motortérben rejtőzik, hiszen akárcsak a többi 63-as jelölésű Mercedes-AMG modell, úgy a G-osztály is a gyáriak négyliteres, duplaturbós V8-as egységét kapta meg, ami 585 lóerőt és elképesztő, 850 Nm-es csúcsnyomatékot képes kisajtolni magából. Mindezt a németek kilencfokozatú, AMG Speedshift TCT automata váltóján keresetül juttatja el mind a négy kerékhez, köszönhetően az intelligens 4MATIC összkerékhajtásnak. Természetesen utóbbit is kezelésbe vették az AMG mérnökei, így alapból az erő 60 %-át továbbítja a hátsó kerekek felé. Azért a sportverzió sem marad szégyenben, ha terepezésről van szó, amit nagyrészt az alapáron járó állítható futómű tesz lehetővé.

Az új változat nem kevesebb mint 174 kilóval lett könnyebb az előző G63-nál, ami bizony hatalmas különbség. Mindehhez még jön a plusz 14 lóerő, és ennek eredményeképp az újdonság közel egy szekundummal gyorsabban, 4,4 másodperc alatt képes elérni álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet, ami egy ilyen jellegű négykerekűtől bizony több mint szép eredmény. A gyáriak ráadásul kiváló hangaláfestést is ígérnek a száguldáshoz, ami a mutatós, oldalt kivezetett kipufogókból érkezik.

A Mercedes-AMG G63 nyilvánvalóan nem lesz olcsóbb elődjénél, így nagyjából 50 millió forint körüli induló árral számolhat az, aki szemet vetett az újdonságra. Ahogyan a csillagosok legtöbb új modelljéből, úgy a G63-ból is lesz egy bevezető, limitált szériás Edition 1 változat, ami látványos külső elemekkel és minden jót magába foglaló felszereltséggel lesz elérhető, nyilvánvalóan még húzósabb áron. Az 50 milliós árcédula egyébként még így is jutányosnak mondható a korábbi G65-höz képest, amely 630 lovas V12-es erőforrásával 93 millióért kellette magát – erről a változatról egyelőre nem esett szó, de biztosan érkezik majd az is, csak még várni kell rá egy kicsit.

Kommentek