Partnert keres fejlesztéseihez a Volvo

Nyomtatás

Csapatban dolgozni jó, mert többnyire hatékonyan lehet a feladatok nagy részét megoldani. Igaz ez az autóiparra is, ahol mással összeállva a fejlesztés gördülékenyebben folyik, a költségek szépen megoszlanak, a végeredményből pedig mindenki profitál. A Volvo viszont mostanában egyedül érzi magát.

Nem volt ez mindig így, a svédek régebben a Ford partnerségét élvezték, amelynek számos gyümölcse még most is tetten érhető a Volvókban, így a duplakuplungos Powershift váltó vagy a kétliteres turbómotor példának okáért. Ez a viszony azonban 2010-ben megszűnt, hiszen a Geely kivásárolta a Volvót annak idején. Bár akkoriban a kínaiak pénze jól jött, mára már inkább fájó, hogy az ázsiai tulajdonos szinte magára hagyta a Volvót, hiszen ők ilyen szinten nem tudnak hozzájárulni a fejlesztésekhez.

Pedig a hamarosan érkező V40 ígéretes ellenfél lehet az Audi A3 és a BMW 1-es szériája elleni csatában, ám a továbblépéshez fejlesztésekre, illetve jobb technológiára is szükség van, amit a legegyszerűbben egy partneri viszony keretei közt lehet költséghatékonyan kialakítani.

Ráadásul az alkatrészek és részegységek megosztása miatt a gyártás költségei is jelentősen alacsonyabbak volnának. Épp ezért a svédek kénytelenek új barátot keresni, akivel karöltve újabb és újabb lépéseket tehetnek meg a következő generációs modellek illetve hajtásláncok építése felé. Hogy kire esik a választás, azt egyelőre még megtippelni sem lehet, de valószínűleg már rövid távon is előrelépésről számolhatunk be az ügyben.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark