Pénz beszél – 40 millió felett miénk lehet majd a Polestar 1

Nyomtatás

A héten bemutatkozó Polestar 1 első példányai ugyan csak 2019 közepén juthatnak majd el a vásárlókhoz, sokakat azonban már most lázba hozott az autó, és a gyáriak már meg is nyitották az online előrendelés lehetőségét. A Polestar egyébként eredetileg nem kívánta eladásra kínálni az autót, csupán egy 2 vagy 3 éves tartós bérletbe adni, ami után vissza kellene azt szolgáltatni – a vásárlói igények azonban beleszólhatnak a tervekbe.

 

A Polestar 1-re ugyan még legalább másfél évet várnunk kell, de úgy tűnik, hogy néhány nap is elég volt arra a vásárlóknak, hogy elbizonytalanítsák a gyáriak elképzeléseit, mely eredetileg csak egyfajta tartós bérbe adásról szóltak. Legutóbb már azt nyilatkozta a márka egyik magas rangú vezetője, John Goodman, hogy amennyiben a vásárlók ki akarják fizetni az autó árát, úgy valószínűleg erre is megtalálják majd a megfelelő módot.

Mindez valószínűleg a vásárlók hajlandóságán múlik majd, ugyanis a Polestar 1-ért legalább 40-46 millió forintot kellene letenniük az asztalra a vásárlóknak, azonban az elképesztő teljesítmény és a különleges megoldások – mint például a teljesen karbon karosszéria – miatt nem csodálkoznánk, ha sokan megtennék ezt. A magas árat a korlátozott példányszám is indokolhatja, ugyanis egy évben mindössze 500 darab legyártását tervezi a Polestar, amiből ráadásul 300 Kínában landolhat, míg a maradék kétszáz egyik fele Európa kiválasztott piacaira (Svédország, Németország, Norvégia, Hollandia), a másik fele pedig Észak-Amerikába menne.

A gyáriak egyébként azt is elárulták, hogy eredetileg Volvo emblémával szerették volna piacra dobni az autót az S90 kupé változataként, C90 névvel. Amikor felvetődött az a lehetőség, hogy a Polestar égisze alatt mutatkozzon be, és a tervezők előálltak a végeredménnyel, úgy döntöttek, hogy kellően exkluzív és különleges lett ahhoz, hogy a korábbi sportrészleg első típusaként lásson napvilágot. A következő két autójuk – egy teljesen elektromos Tesla Model 3 ellenfél és egy szintén tisztán villanyos SUV – már valamivel jobban elkülönülhet a Volvótól, és emészthetőbb áron, illetve nagyobb példányszámban lesznek majd elérhetőek, de különlegességük azért megmarad.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark