Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Lexus büszke arra, hogy vásárlói kivételesen elégedettek a termékekkel, gyakorlatilag azok az ügyfelek, akik egyszer L plecsnivel felvértezett japán prémium modellbe, esetleg hibridbe ruháztak be, többé nem kacsintgatnak más márka felé. Az új Lexus GS300h megérkezett Magyarországra is – ezúttal Presser Gábor is bizalmat szavazott a hibrid szedánnak.

„A zenében fontosak a hagyományok, a stabil alapok, ám egyenesen elengedhetetlen az innováció, a hitelesség és az egyéniség. Az autóiparban is sokan törekszenek hasonló harmóniára, de számomra csak a Lexus az, ahol minden érték: a megnyugtató környezeti teljesítmény, az előremutató kényelem és biztonság, a hagyományos értelemben vett autós élmények és a megkérdőjelezhetetlen megbízhatóság maradéktalanul találkozik” – hangsúlyozta Presser Gábor azon a sajtótájékoztatón, ahol a Toyota Motor Hungary Kft. képviselőitől átvette új autójának, egy Lexus GS300h hibrid gépkocsinak a kulcsait. A Kossuth díjas művész egy éven át használja majd Lexus GS300h autóját.

A Toyota és a Lexus elkötelezte magát a hibridek mellett, amit jól mutat az is, hogy a márka 91 százalékos részesedéssel gyakorlatilag egyeduralkodó a hazai prémium hibrid piacon, de az abszolút számok tekintetében sem szégyenkezhet: a Lexus jelenléte az Európai Uniós piacok közül Magyarországon a legjelentősebb, a 2,5 százalékos részesedést csupán Lengyelország múlja felül.

A Lexus GS kategóriájában, a prémium nagyautók (E-Premium szegmens) között az eladások mintegy 70 százalékát teszik ki az automata sebességváltós, dízel modellek. Részarányuk az elmúlt három évben drasztikusan megnőtt a hazai piacon, gyakorlatilag ezek a modellek felelősek azért, hogy a szegmensben 2010 óta mintegy másfélszeresére nőttek az eladások. A Lexus pedig úgy kíván konkurálni az említett hajtású modellekkel, hogy közben a sokkal kifinomultabb, halkabb hibrid rendszerre támaszkodik.

A szívó benzinmotor és az elektromotor párosa talán robosztusabb, kevésbé bonyolult felépítésű, mint a magasnyomású befecskendező rendszerrel, részecskeszűrővel, kettős tömegű lendkerékkel és számos drága alkatrésszel rendelkező dízel automata modellek. A GS 300h az izmos – és nem utolsósorban kissé borsos áron kínált – GS 450h alá kerül a kínálatba, ami azt jelenti, hogy a  finom benzines GS 250 forgalmazása megszűnt, a V6-os erőforrás így már csak az IS kiváltsága marad, ahol hivatalos információk szerint hamarosan egy kétliteres turbómotor búcsúztatja majd.

A 300h hajtáslánc szinte változatlanul került át. A lemezek alatt egy 2,5 literes, Atkinson-ciklusú négyhengeres benzines erőforrás kér szót magának, 181 helyett ezúttal 178 lóerős teljesítményét és 221 Nm nyomatékát egy 141 lóerő és 300 Nm leadására képes elektromotor egészíti ki. Az erő hátsó kerekekhez történő továbbításában a már ismert, "fokozatmentes" e-CVT váltó segít. A soros-párhuzamos hibridrendszer összteljesítménye 220 lóerőre adódik.

Ideális viszonyok között fogyasztásban a gyáriak szerint 4,7 l/100 km körüli vegyes értékre számíthatunk, amely az Autó Pult normakörén a valóságban körülbelül 1 literrel nagyobbra adódik. A menetteljesítményekkel meglehetősen pesszimista a Lexus. A nálunk járt IS 300h tesztautó produkciója alapján (0-100: 8 s) a nála mintegy 85 kilóval nehezebb GS esetében megadott 9,2 kissé soknak tűnik - de egy teszt keretében igyekszünk ennek is utánajárni. A végsebesség egyébként 190 km/h. A 110 g/km alatti széndioxid-kibocsátásnak köszönhetően a luxusautó a kategória egyik legtisztább képviselőjévé lép elő a GS.

Kommentek