Rekordra hajt – itt a Renault Mégane R.S. Trophy

Nyomtatás

A Renault Mégane R.S. még tavaly szeptemberben mutatkozott be, noha a részletes adataira csak idén év elején derült fény. Az alapból 280 lóerős sportkompaktról már akkor tudni lehetett, hogy érkezik egy még izmosabb változat – ahogyan az elődök esetében is kétféle kivitel létezett –, és a franciák nem is várattak túl sokáig minket – íme, a Mégane R.S. Trophy.

Jöjjön rögtön a lényeg: 280 helyett immár 300 lóerőt, míg 390 helyett kézi váltóval 400, a duplakuplungos automatával pedig 420 Nm-es csúcsnyomatékot kapunk. Mindez egy tizeddel gyorsabb, 5,7 szekundumos 0-100-as sprintet biztosít. A Trophy verzió persze nem csak a kicsivel nagyobb teljesítmény okán lett jóval gyorsabb, hiszen szinte minden ponton még élesebbé vált: a normál változatnál 25 %-kal keményebbek a lengéscsillapítók, míg a rugók 30 %-kal tömörebbek, de Torsen differenciálmű is jár az autóhoz – igaz, ezeket a Cup felszereltséggel már eddig is megkaphattuk, akárcsak a nagyobb, de könnyebb fékeket.

A 19 colos keréktárcsák és a rajtuk feszülő Bridgestone Potenza S001 abroncsok is alapáron járnak, 2019-tőlpedig felárért egy szintén 19 colos, de könnyebb felniket, és még jobban tapadó, Bridgestone Potenza S007 gumikat is kaphatunk majd – utóbbiakat kifejezetten a Mégan R.S. Trophyhoz tervezték. Természetesen a 4CONTROL összkerék-kormányzás is ugyanúgy benne lesz a Trophy verzióban, mint a többi testvérben.

A külső esetében nem sok részlet utal az erősebb változatra, de a különleges sárga szín ezek egyike lehet, illetve az első lökhárító légterelőin is felfedezhető a Trophy felirat. Az utastérben – igaz, csak felárért – Recaro kagylóülésekkel találkozhatunk, amelyek 2 centivel alacsonyabban vannak, mint a normál sportülések, aminek köszönhetően még sportosabb lehet a vezetési pozíció – és ennyivel is lejjebb kerül a tömegközéppont.

A Renault Mégane R.S. Trophy hamarosan valószínűleg rendelhető lesz majd, ám a felárról egyelőre még nincs információ. A franciák természetesen nekifutnak majd a Nürburgringnek, hogy letaszítsák trónjáról a Honda Civic Type R-t az elsőkerekekes csúcsért folyó küzdelemben. Nem lesz azonban egyszerű dolguk, hiszen a nagy vetélytárs 20 lóerővel erősebb, és 7 perc 43,8 másodperces ideje valóban kiemelkedőnek mondható – kíváncsian várjuk, hogy sikerül-e a Mégane R.S.-nek ez a produkció.




Hozzászólások  

 
#1 bullett 2018-07-19 16:09
Hát a 4 kerék kormányzás sokat hoz konyhára az biztos. A gumi is gyakorlatilag vágott slick. Szerintem nem próbálkoznának ha nem tudnák az eredményt :) Nem valószínű hogy majd levonulnak a Nürburgringről és ennyi media beharangozás után megrántják a vállukat és azt mondják... Hát... Nem sikerült... :D
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark