Máris rendelhető az új Volkswagen Touareg – 17,8 milliótól indul

Nyomtatás

A vadonatúj Volkswagen Touareg alig több mint másfél hónapja mutatkozott be világszerte, de nagy örömünkre máris rendelhetővé vált hazánkban. Ennek megfelelően az importőr természetesen az árcédulát is a nyakába akasztotta az újdonságnak, ami elődjeihez méltó módon valódi prémium megoldásokkal, de néhányak számára talán könnyebben emészthető emblémával kínál ellenlábast az olyan modelleknek, mint az Audi Q7, a BMW X5 vagy éppen a Mercedes-Benz GLE. Nézzük hát, hogy mennyiért lehet a miénk a csúcstechnológiával felszerelt Touareg.

Kezdetben csupán egyetlen dízelmotorral lehet a miénk az autó, méghozzá a háromliteres, 286 lóerős V6-os képében, de nagy valószínűséggel később is ez a hajtáslánc lesz a legnépszerűbb. Később egyébként lesz még ugyanez a motor 231 lóerővel, négyliteres V8-as dízel 421 tagú ménessel, háromliteres, V6-os benzines 340 lóval, és talán hazánkban is érkezik majd egy konnektoros hibrid 367 lóerős összteljesítménnyel. Egyelőre tehát csak a 258 tagú ménest mozgósító dízel lehet a miénk, méghozzá alapáron háromezer forint híján 17,8 millióért.

Ugyanazon az áron egyébként kétféle verzió érhető el, melyek minden téren nagyon hasonlók, de míg például az Atmosphere csomagban fabetéteket, addig az Elegance szinten alumíniumot találunk az utastérben, és az alapáron 18 colos felnik is különböznek. Ezek mellett rendelkezésre áll még az R-Line kivitel, amit 19,174 millióért, vagyis közel 1,4 milliós felárral vihetünk haza, de ezért a pénzért tulajdonképpen csak a sportos kiegészítőket kapjuk meg, mint a külső optikai csomag, a nemesacél pedálok vagy éppen a 19 colos felnik. Ugyanakkor az ergoComfort üléseknek, az elektromosan dönthető hátsó üléstámláknak és a fűthető, illetve váltófülekkel is ellátott sportkormánynak köszönhetően azért érdemi extrákat is kapunk a plusz pénzért.

A Touareghez már alapáron is sok modern extra jár, így például teljesen LED-es fényszórók, bőrülések, fáradtságérzékelő, sávtartó, távolságtartó tempomat, vészfékfunkció, hatalmas multimédiás rendszer, ami mindenféle okostelefonos kapcsolódást ismer, fűthető ülések, kulcsnélküli rendszer és első-hátsó parkolóradar is van a csomagban – a kétzónás klímát pedig említenünk sem kell. Ez azonban még csak a jéghegy csúcsa, hiszen számtalan modern opciót lehet még beikszelni az autóhoz, amivel természetesen az árát is jócskán feljebb tudjuk tornázni.

A metálfényezés például 274 ezer forint, nagyobb kerekek 200-tól egészen 990 ezerig vannak (19-21 coll), az ergoComfort ülések 460 ezerbe kerülnek, de ha finomabb bőrt is szeretnénk mellé máris 710 ezerről beszélünk – és akkor még a technológiai csodák szóba sem jöttek. A többszínű hangulatvilágítás 114 ezer, a mátrix LED-es fényszórók 613 ezer, a négyzónás klíma 287 ezer, a légrugózás és az összkerékkormányzás együtt pedig 734 ezer forint. A head-up kijelzőért 427 ezret kérnek, a fűthető kormány 66 ezer, az elektromos csomagtérajtó 429 ezer, a nyitható panorámatető közel 490 ezer, az autó minden képességét kihasználó, digitális műszerfalat és vezeték nélküli mobiltöltőt is adó Discover Premium rádió-navigáció pedig 990 ezer forint.

A sornak még nincs vége, hiszen van további vezetéstámogató rendszereket nyújtó csomag 296 ezerért, prémium Dynaudio hangrendszer 509 ezerért vagy éppen tolatókamera és parkolórendszer 211 ezerért, de első ülésszellőztetést és masszázsfunkciót is kaphatunk 414 ezerért. Eddig csak a fontosabb extrákat említettem, de ezeket mind beikszelve már közel 24,5 milliónál járunk – igaz, a Touareg bármelyik prémium konkurenssel felveszi a versenyt, de ennek megfelelően árban sem marad el tőlük igazán.

Egy józanul felszerelt változat ára egyébként nagyjából 21,6 millió forint, és bár biztosan vannak olyanok, akik azt mondják, hogy ennyi pénzért inkább egy prémium márka modelljét választják – annak ellenére, hogy a Touareg már generációk óta bizonyítja, hogy könnyen felveszi velük a versenyt minden téren –, de vannak olyanok is, akik számára előnyt jelent, hogy a négy karika vagy a csillag helyett egy Volkswagen emblémája van az autó orrán, aminek teljesen más az üzenete. Akiket részletesebben is érdekelnek az extrák, azok a márka magyar honlapján található konfigurátorban teljes egészében személyre szabhatják az autót.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark