2017. Január 16., Hétfö

Frissitve:04:32:11

Soha nem látott technológiával érkezett Detroitba az Infiniti QX50

Nyomtatás

Egyelőre megőrzi koncepció státuszát, de tagadhatatlanul nagy lépést tesz a sorozatgyártás felé az Infiniti QX50 tanulmány. Amellett, hogy a márka közepes SUV-ja megjelenésben a véglegeshez közelít, nem akármilyen szívet hordoz magában.

A QX50 a márka aktuális formanyelvét hordozza magán, de a nagyobb méretek tekintélyesebb formákat is kívánnak. Ezért jelentősen megnőtt a hűtőrács és a fényszóró, miközben a kialakítás a rövid orral és a viszonylag kis túlnyúlásokkal nagy belső méretet sejtet.

Belül a prémium anyagok, a bőr, az Alcantara és a fehér kőris fabetét használata mellett a márkára jellemző hármas digitális tagoltság, avagy három kijelző fogad. A műszercsoport a klasszikus iránynak kedvezve analóg megjelenítésű, de nagyméretű digitális képernyőt kapott, mellette pedig a műszerfal fő képernyője alatt is találunk kijelzőt. Az alsó egység az audiorendszer információit, valamint az egyes alkalmazásokat jeleníti meg, miközben a felsőn a navigáció információit találjuk - így nem kell kompromisszumot hoznunk az információk megtekintése kapcsán. Miközben a belső futurisztikus hangulatot áraszt, valójában semmi olyat nem mutat fel, amit ne lehetne kihozni sorozatgyártásban. Ez is bizonyítja, hogy még az idén köszönhetjük a SUV szériaérett kiadását.

A QX50 motorterében mutatkozik be először sorozatgyártásban a márka – és egyben a világ – első változó kompressziójú turbómotorja, amely a dízel- és benzinmotorok előnyeit egyesíti. A kétliteres, soros négyhengeres egység 272 lóerőt és 390 Nm nyomatékot szorít ki magából. A kérdés persze, hogy ehhez milyen hatékonyság társul, hiszen az Infiniti elmondása, miszerint az egység 27 százalékkal takarékosabb, mint egy hasonló teljesítményű V6-os, legfeljebb homályos elképzeléseket adhat a végeredményre vonatkozóan.

A QX50 emellett újabb lépést tesz az önvezetés felé. A ProPilot technológia egyelőre nem teljesen autonóm működésű lesz, de a dugóban valló vezetés mellett egyes források szerint bizonyos kereszteződésekben is boldogul majd.

A QX50 koncepció aktuális kiadása a nagyközönség előtt a Detroiti Autószalonon mutatkozott be, ezt követően pedig sokat a végső verzióra sem kell már várni.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark