Sportzakó – bemutatkozott a Hyundai i30 N Line

Nyomtatás

Ahogyan szinte minden gyártó, amelyiknek van sportrészlege – vagy valami hasonló –, úgy a Hyundai sem hagyhatta ki azt a ziccert, hogy bevezesse az N Line névre keresztelt sportcsomagot, amit az átlagosabb hajtásláncok mellé megrendelve dinamikusabb megjelenést és menettulajdonságokat kaphatnak a vásárlók.

A N Line csomag első körben csak az i30 esetében mutatkozott be, de szinte biztosak lehetünk benne, hogy később akár a vérbeli N változattal nem rendelkező modellekhez is elérhető lesz, akárcsak a testvérmárka, a Kia esetében a GT Line felszereltség. A Hyundainál egyébként nem gondolták túl a dolgot, ugyanis a normál változatok szinte egy az egyben megkapják az N verzió változtatásait, leszámítva néhány apróságot.

Így például szemből csupán az alsó piros díszcsík és a hűtőrácson lévő N logó hiánya jelenti a különbséget, illetve a szemfüleseknek az is feltűnhet, hogy nincs leültetve az autó. Az oldalsó fekete küszöbelemet nem kapta meg az N Line, hátul pedig a kétoldali kipufogó-kivezetés helyett csak az egyik oldalon látható két kivezetés – ám ezt leszámítva a lökhárító itt is szinte ugyanaz, mint az N esetében. A hátsó szárny is kisebb egy fokkal, de sportos keréktárcsák azért járnak, és kiváló tapadást biztosító, Michelin Pilot Sport 4 abroncsokat is kapunk.

Az utastérben is több részlet visszaköszön az N verzióból, így például a sportüléseket egy az egyben beépítették, akárcsak a bőr váltógombot és a fém pedálokat. A sportkormány szintén megegyezik, de a két jellegzetes kék gomb azért hiányzik róla, és a műszerfalon sem tűnik fel az N logó. A sportosságról nem csak a látvány gondoskodik, ugyanis a gyáriak jobb gázreakciókat ígérnek, és a futómű sem maradt teljesen érintetlen – a nagyobb fékekről nem is beszélve.

A motortérben az általunk már többször is tesztelt 1,4 literes, turbós benzinest, vagy az 1,6 literes dízelt találhatjuk – míg előbbi 140, utóbbi 136 lóerőt kínál, így őket nem érinti az N Line csomag. Noha erről nem szól a fáma, mi azért reméljük, hogy később a kombi és a Fastback verziókhoz is elérhető lesz a sportos felszereltségi szint – utóbbi vérbeli N verzióját egyébként már tesztelik a gyáriak.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark