Számos benzines autó gyengébb lehet az idei évtől

Nyomtatás

Az új, szeptemberben bevezetésre kerülő WLTP mérési ciklusról már rengeteget olvashattak, a lényeg, hogy a friss norma alaposan felforgatta az autópiacot. Rengeteg típust kellett kivonni a kínálatból és a gyártók kivétel nélkül keményen szenvednek, hogy motorjaik megfelelhessenek a keményebb előírásoknak.

A benzines részecskeszűrők – amikről korábban nem igazán hallhattunk – rengeteg autóhoz szériában járnak az idei évtől, és ezzel párhuzamosan számos modell teljesítménye csökkenhet a korábbiakhoz képest. Például jó néhány benzines Volvo is szép csendben gyengébb lett (például a T6-os motorok 320 helyett 310 lóerőt teljesítenek), most pedig a Volkswagen háza tájáról szivárgott ki, hogy a Golf R 310-ről ‘visszagyengül’ 300 lóerőre, vagyis oda, ahol a frissítés előtt tartott. Ugyanígy a Seat Leon Cupra 300 neve is hirtelen Cupra 290-re változott, a szituáció tehát ugyanez.

Természetesen a 300 lóerő körüli kategóriában szinte teljesen mindegy 10 lóerő ide vagy oda, de kiváncsian várjuk, hogy mire számíthatunk a közeljövőben az alacsonyabb teljesítményszintű autók esetében. Egy biztos: a károsanyag-kibocsátás tekintetében vélhetően jó dolog az új Otto-részecskeszűrő, de az is bizonyos, hogy egy újabb alkatrész került bele az egyébként is rendkívül bonyolult autókba, ami idővel vélhetően a dízel-részecskeszűrőhöz hasonlóan el fog tömődni és elkerülhetetlen lesz a cseréje, természetesen sok-sok pénz ellenében. Az új fejlesztésről bővebben korábbi cikkünkben, ide kattintva olvashatnak.




Hozzászólások  

 
#2 Istvan 2018-07-05 18:06
Kedves János! Az utcájukban ralizó srác valószínűleg egy 120LE-s Seatot hajt, így ez éppen azt bizonyítja, hogy a kultúrált vezetés nem lóerő, hanem ész/mentalitás kérdése és balesetet egy gyenge autóval is könnyen lehet okozni, ész nélkül.
Idézet
 
 
#1 Kübler János 2018-07-05 08:54
Egyébként a felhozott autóknak is túl nagy a teljesítménye. Soha nem tudja kihasználni, és csak sok embert bosszantanak vele. A mindennapi közlekedéshez sokkal kevesebb is elég lenn. Példa az utcánkban egy fiatal nem tudja fékezni magát és a Seattal örült tempóban száguld az utcában. Már állatokat is elütött és mi lesz ha egyszer egy ember lessz az? Nos erre gondolni sem merek
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark