Szedánként és ötajtósként debütált a vadonatúj Subaru Impreza

Nyomtatás

A korábbi ízelítők sorát végre premierrel szakította meg a Subaru, és immár teljes, végleges valójában láthatjuk a vadonatúj fejlesztésű, globális platformra alapuló Imprezát. Meglepetésként nem csak egy modellt, hanem teljes modellcsaládot köszönthetünk az újdonság személyében – a típus ötajtós és szedán változatban is egyszerre debütált.

A Subaru Global Platform névre hallgató, új fejlesztésű architektúrájának premierje fonódik össze az Impreza legújabb iterációjával. A gyáriak fokozott dinamizmust, kényelmet, biztonságot és vezetési élményt ígérnek az új felépítménnyel kapcsolatban. Az előző generációhoz képest az Impreza kb. 4 centiméterrel hosszabb és ugyanennyivel szélesebb – előbbi növekményből a tengelytáv gyarapodása 2,5 centit tesz ki. Mindez tágasabb belső teret ígér, amelyet csak némileg korlátoz a magasság kb. 10 mm-es csökkenése.

Az új alapok a karosszéria merevségét 70 százalékkal fokozzák az elődhöz viszonyítva. Elöl MacPherson, hátul pedig többlengőkaros futóművet találunk – ideális kompromisszumra hangolva a kényelem és a sportosság között. A Sport felszereltségi szint a nevéhez hűen feszesebb hangolást tartalmaz, miközben a menetstabilizáló elektromosan imitált zárófunkcióval is bővül a tapadás fokozása érdekében.

Mivel a premiernek a New York-i Autószalon kulisszái adnak otthont, fontos kiemelni, hogy jelenleg még csak az amerikai Impreza változatokról beszélhetünk – az ősszel érkező európai kiadások mind megjelenésben, mind pedig műszaki tartalomban különbözhetek. Így például biztosan elérhető lesz nálunk a kétliteres, boxerdízel erőforrás 150 lóerővel, most azonban más újdonságot köszönthetünk.

A kétliteres, szintén boxer, azaz fektetett hengerű négyhengeres erőforrás közvetlen befecskendezést és teljes körű átdolgozást kapott, így teljesítménye az eddigi 150-ről 154 lóerőre emelkedett. A széria hatfokozatú váltót felár ellenében fokozatmentes automataváltóra cserélhetjük. Ám az is előfordulhat, hogy nálunk a Levorgban debütált 1,6 literes turbómotorral lesz elérhető a modell. A szintén négyhengeres, közvetlen befecskendezéses erőforrás 170 lóerős teljesítménye széles tartományban, 4800-tól 5600-ig rendelkezésre áll, miközben 250 Nm-es csúcsnyomatéka 1800-tól 4800-ig jelentkezik. A fokozatmentes automatával párosított hajtáslánc 8,9 másodperc körüli 0-100-as sprintre képes, vegyes gyári fogyasztása pedig 7 liter körül alakul.

Az új Impreza megkapta a Subaru díjnyertes, EyeSight névre hallgató, sztereokamerás vezetési segédrendszer-csomagját, amely a jelenleg elérhető összes funkciót képes felmutatni. A 6,5 colos központi rendszer szintén tovább fejlődött, és képes az Android Auto és az Apple CarPlay támogatására is.

Az Impreza új generációja várhatóan az őszi Párizsi Autószalonon ünnepli majd európai premierjét, majd ezt követően az év végén érkezik meg a hazai kereskedésekbe.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark