2017. Január 23., Hétfö

Frissitve:09:55:03

Szerény erőfitogtatás – az Audi S4 is Frankfurtban debütált

Nyomtatás

A vadonatúj Audi A4 biztosan alaposan fel fogja forgatni a prémium középkategória erőviszonyait, ugyanis a kategória legöregebb és emiatt legszerényebb képességekkel büszkélkedő modellje hirtelen a szegmens etalonjává lépett elő. A formaterv tekintetében a mérnökök nem váltották meg a világot, de tény, hogy a hűvösen elegáns A4 nagyon Audi lett, a technikai tartalom pedig pazar.

Már az ’alapkínálatban’ is szép számban akadnak bivalyerős motorok, azonban a sportmodellek felől csend honolt – egészen mostanáig, az Audi ugyanis a Frankfurti Autószalonon leleplezte a dinamikus S4 és S4 Avant (kombi) modellpárost. Nagy meglepetéssel nem szolgál az S4, a típus a bevált receptet követi: kicsit sportosabb megjelenés, ültetett és feszesebb futómű, 2x2 kipufogóvég, összkerékhajtás, magas felszereltség, széria automataváltó, na meg persze bőséges erő és magas vételár jellemzi.

A motorháztető alatt továbbra is egy feltöltött 3-literes V6-os benzinest találunk, ami ezúttal 354 lóerőt és 500 Nm-t állít csatasorba. A számok kísértetiesen rímelnek az előd produkciójára, azonban a mérnökök az aktuális S4-hez új motort fejlesztettek, ami izmosabb, könnyebb és takarékosabb. Az erőátvitel szintén új: míg eddig egy hétfokozatú duplakuplungos automataváltó dolgozott össze a V6-ossal, mostantól egy lágyabb kapcsolásokra képes, nyolcfokozatú bolygóműves automata továbbítja az erőt a természetesen továbbra is széria Quattro összkerékhajtáson keresztül az összes kerékhez.

A Quattro hajtás központi differenciálművel is rendelkezik, ami alapesetben az erő 60 százalékát küldi a hátsó tengelyhez, viszont szükség szerint akár 70 százalékot képes irányítani előre vagy éppen 85 százalékot hátra. A hatékony hajtásláncnak, valamint az autó relatíve alacsony tömegének köszönhetően (a szedán üresen 1555 kilót, a kombi pedig 1600 kilót nyom) a 0-100 km/h-s sprintet az újdonság 4,7 másodperc alatt képes abszolválni, ezzel gyorsabb legnagyobb konkurenseinél, a BMW 340i xDrive-nál és a Mercedes-Benz C 450 AMG-nél. A végsebességet továbbra is elektronika limitálja 250 km/h-ban, a gyári vegyes fogyasztás pedig 7,4 l/100 km-re csökkent.

A fokozott dinamizmushoz áthangolt kormánymű és direktebb futómű társul. Az autó a ’sima’ A4-eknél 23 mm-rel ül lejjebb, szériában pedig 245/40 R18 méretű kerekeken gördül, persze felárért 19 colos kerekeket is érhetnek a vásárlók.

Belül S-logók, sportülések, egyedi szénszálas betétek és egyéb sportos kiegészítők igyekeznek gondoskodni az emelkedett hangulatról, de a beltér így is visszafogott marad. Persze az áttekinthetőség inkább előny, mint hátrány, a csúcstechnika pedig belül is minden ponton tetten érhető.

A méregdrága S4 és S4 Avant jövőre érkezik meg a kereskedésekbe, alapfelszereltsége pedig az árához méltó módon jóval magasabb lesz az egyszerűbb A4-ekénél. Persze így is bőven marad hely az extráknak, de azt például tudjuk, hogy a LED-lámpák szériában járnak majd az S4 pároshoz, akárcsak egy 6,4 milliós Mazda MX-5-höz...




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark