Turbó-kúra: 2 feltöltőt kapnak a BMW gyengébb dízelmotorjai

Nyomtatás

Az egyre szigorodó emissziós normák és az autógyártók közötti harc egyre élesebbé válik a dízelmotorok tekintetében: az egészségkárosító dízeltechnológiát a törvényhozók háttérbe kívánják szorítani, sőt, hosszú távon ki szeretnék rekeszteni a piacról, az ügyfelek részéről viszont továbbra is nagy az igény a szupertakarékos és kellemes karakterű, lent nyomatékos, fent pedig izmos dízelmotorokra. A gyártók folyamatos fejlesztéssel igyekeznek megfelelni az előírásoknak.

A BMW-nél (is) rendkívül nagy jelentősége van az öngyulladós erőforrásoknak, hiszen modern benzines és hibrid hajtásláncok ide vagy oda, főként Európában továbbra is a dízelek tarolnak, a bajorok pedig annak érdekében, hogy minél tovább életben tudják tartani az öngyulladós technológiát, folyamatosan fejlesztgetik motorjaikat. Ezúttal a számos modellsorozatban nagy népszerűségnek örvendő B47 kódjelű, 2-literes 18d és 20d jelzésű motorra került sor. A legnagyobb változás a turbók számának megduplázása: az eddigi, szintén 2-literes, 25d jelzésű motor mintájára mostantól a 18d-k és a 20d-k is két turbóval folytatják pályafutásukat. A feltöltők a 25d-hez hasonlóan sorba vannak kapcsolva, vagyis egy kisebb méretű változó geometriájú, és egy nagyobb fix geometriájú feltöltőt alkalmaznak a tervezők.

A hírek szerint a csúcsteljesítmény mind a 18d, mind pedig a 20d esetében változatlan marad (150 illetve 190 lóerő), azonban számos előnnyel szolgál az átdolgozott motorgeneráció, ami B47 helyett B47TU1 néven fut tovább. Javul a gázreakció, terhelés alatt csökken a zajszint, jobb lesz a hatékonyság, így 4-5 százalékos fogyasztáscsökkenéssel számolhatunk. Mindezeken felül a legszigorúbb, Euro 6c emissziós normáknak is megfelelnek az átdolgozott motorok. A két feltöltőn kívül további újításokat is kapnak a motorok, például vátoznak a dugattyúk, csökken a belső súrlódás és emelkedik a befecskendező nyomás. Állítólag rövidesen a 3-hengeres, 1,5 literes B37-es dízelmotor is megkapja a fenti módosításokat. Az új dízelek sorozatgyártása rövidesen elindul, és a friss generáció szép lassan minden BMW/MINI modellben felváltja a jelenlegit.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark