Turbót kapott a családi Ferrari - íme, a GTC4 Lusso T

Nyomtatás

A Ferrari kínálatában a lehető legritkább esetben fordult elő, hogy egy modellt többféle hajtáslánccal is meg lehet vásárolni – hacsak nem egy különleges kiadásról voltszó. A GTC4 Lusso esetében azonban ez lesz a helyzet, hiszen a Párizsi Autószalonon az olaszok bemutatják a kisebb, ám nem kevésbé dinamikus, V8-as turbós erőforrással szerelt kivitelt. A rajongóknak persze nem kell egyből a szívükhöz kapniuk, hiszen ahogyan már említettem, a szívó V12 is marad a kínálatban.

A GTC4 Lusso T a formákat tekintve szinte semmiben nem tér el a V12-es verziótól, így ugyanazt a rendkívül dinamikus és látványos megjelenést kapják a turbós négyüléses vásárlói is, mint a 6,26 literes szívómotorral szerelt kivitel vevői. A motorháztető alatt azonban egy jóval kisebb, 3,9 literes V8-as egységet találunk, amely a 488 GTB kétturbós szerkezetének egy finoman átdolgozott verziója. Az egység ezúttal nem 670, hanem „csak” 610 tagú ménest bocsát a sofőr rendelkezésére, ugyanakkor a csúcsnyomaték maradt 760 Nm.

A fojtás persze nem meglepő, hiszen a V12-es változat 690 lóerőt és 700 Nm-es csúcsnyomatékot teljesít, így alig lett volna különbség a két verzió között. A menettulajdonságok terén így is igencsak vékony a választóvonal, hiszen a szívómotoros kivitel 3,4 másodperces 0-100-as sprintjénél csupán egy tizeddel teljesít rosszabbul a turbós, míg a 340 km/h-s végsebesség helyett „csupán” 320 km/h-ig tart a száguldás. A fogyasztáselőnyt pedig még nem is említettük: az olaszok szerint vegyes körülmények között akár 11,6 literrel is megelégszik az autó 100 kilométeren – persze ebben a kategóriában ez nem éppen mérvadó, legfeljebb a hatótáv miatt.

A kisebb teljesítmény ellenére persze nem csoda, hogy majdnem ugyanúgy képes teljesíteni a turbós erőforrás: a 3,9 literes egység már önmagában is jóval könnyebb, ráadásul a kisebb szerkezet nem mind a négy, hanem csak a hátsó kerekeket hajtja, ami további spórolást jelent – az összkerék-kormányzás azonban maradt. A Ferrari talán még a V12-es verziónál is jobb vezetési élményt ígér a GTC4 Lusso T esetében, bár erről valószínűleg sokan lemondanak majd a V12-es kedvéért.

Természetesen az utastérben is ugyanazt a luxust kínálják az olaszok, mint a V12-es esetében, így a vásárlók a legfinomabb anyagokból és a legmodernebb extrákból válogathatnak. A négyüléses Ferrari tehát ezentúl két verzióban is elérhető lesz, és bár a turbós V8-as mind teljesítmény, mind pedig hangaláfestés terén bizonyított már a 488 GTB-ben, nem tudjuk azokat hibáztatni, akik továbbra is inkább a szívmelengető dallamokkal szolgáló, szívó V12-es mellett döntenek. Valószínűleg mi is így tennénk, annak ellenére is, hogy nyilván jóval olcsóbb lesz majd az újdonság, mint nagyobb motorral szerelt testvére.




Hozzászólások  

 
#1 Andras79 2016-09-24 14:59
Tök mindegy milyen motorral, de kéne! ;-)
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark