Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Még egy lapáttal rápakolva a sportosságra, az elődök hagyományait követve mutatkozott be a frissített Porsche 911-es GTS változata. A Coupé, Targa és Cabriolet modellekhez egyaránt rendelhető csomag nagyobb teljesítményt szorít ki a boxer turbómotorból.

Az előd kúráját kapta, csak éppen feltöltveHa az első kerekek mögött feszülő GTS felirat nem árulná el, akkor a feketére fényezett részletek, a sportosabbra húzott lökhárítók és a szériában nagyobb kerekek könnyen elárulják, hogy GTS modellről van szó. A hátsó- és összkerékhajtással, hétfokozatú kézi vagy hétsebességes duplakuplungos automataváltóval elérhető modelltrió betömi a Turbo és a Carrera S típusok között tátongó lyukat.

Ebben a háromliteres, hathengeres, boxer elrendezésű turbómotoré a főszerep, amely az eddigi 420-ról 450 lóerősre erősödik. Ehhez 500 helyett 550 Nm nyomaték társul – főleg ezen a téren nagy a különbség az előző, szívómotoros GTS-hez képest, amelynek 20 lóerővel gyengébb 3,8 literes erőforrása 440 Nm nyomatékot tudott, ráadásul nem egy széles platón, korán megérkezve, hanem 5750-es fordulatszámon.

Az előző Turbóra emlékeztet: hátul 450 lóerő áll rendelkezésre

Szuperautó: akár 3,6 másodperc alatt 100-onMindez még inkább a kézi váltós verziók malmára hajtaná a vizet, ám valószínűleg a duplakuplungos automataváltó sokkal-sokkal népszerűbb lesz, hiszen ez gyorsabb is a manuális megoldásnál. Ha hozzá a tapadást elősegítő összkerékhajtást is megrendeljük, akkor a széria rajtautomatikával 3,6 másodperces 0-100-as gyorsulást csalogathatunk elő, de még a kevésbé komplex változatok is beleférnek 4 másodpercbe. A végsebesség verziótól függően 310 km/h körül alakul majd.

Egyedi GTS belső csomaggal isPersze nem csak nagyobb teljesítmény takar a GTS jelzés. Széria például az adaptív lengéscsillapítású futómű 10 mm-es ültetéssel, valamint a kapcsolható sport kipufogó rendszer, illetve a dinamikus motortartó bakok. Emellett a modell kényelmi alapfelszereltsége is gazdagabb, felár ellenében pedig egyedi, átfogó Alcantara borítással rendelkező, vörös vagy szürke kontrasztvarrással ellátott belső csomagot is kérhetünk.

Itt a teljes új GTS család. Hajtásmódtól és váltótól függően összesen egy tucatnyi variáns.

Az új 911 GTS márciusban érkezik, és mindhárom karosszéria-változatban elérhető lesz. Az árakat még nem jelentette be a Porsche, de az eddigi filozófia szerint, ha a GTS minden releváns plusz felszereltségét beleteszünk egy 911 Carrera S-be, akkor csak pár százalékkal lesz drágább, mint az új sportmodell. Mindez azt jelenti, hogy 40-42 millió forint körüli beszálló árra számíthatunk.

Kommentek