Turbózóna – a Porsche 911 GTS bemutatkozik

Nyomtatás

Még egy lapáttal rápakolva a sportosságra, az elődök hagyományait követve mutatkozott be a frissített Porsche 911-es GTS változata. A Coupé, Targa és Cabriolet modellekhez egyaránt rendelhető csomag nagyobb teljesítményt szorít ki a boxer turbómotorból.

Ha az első kerekek mögött feszülő GTS felirat nem árulná el, akkor a feketére fényezett részletek, a sportosabbra húzott lökhárítók és a szériában nagyobb kerekek könnyen elárulják, hogy GTS modellről van szó. A hátsó- és összkerékhajtással, hétfokozatú kézi vagy hétsebességes duplakuplungos automataváltóval elérhető modelltrió betömi a Turbo és a Carrera S típusok között tátongó lyukat.

Ebben a háromliteres, hathengeres, boxer elrendezésű turbómotoré a főszerep, amely az eddigi 420-ról 450 lóerősre erősödik. Ehhez 500 helyett 550 Nm nyomaték társul – főleg ezen a téren nagy a különbség az előző, szívómotoros GTS-hez képest, amelynek 20 lóerővel gyengébb 3,8 literes erőforrása 440 Nm nyomatékot tudott, ráadásul nem egy széles platón, korán megérkezve, hanem 5750-es fordulatszámon.

Mindez még inkább a kézi váltós verziók malmára hajtaná a vizet, ám valószínűleg a duplakuplungos automataváltó sokkal-sokkal népszerűbb lesz, hiszen ez gyorsabb is a manuális megoldásnál. Ha hozzá a tapadást elősegítő összkerékhajtást is megrendeljük, akkor a széria rajtautomatikával 3,6 másodperces 0-100-as gyorsulást csalogathatunk elő, de még a kevésbé komplex változatok is beleférnek 4 másodpercbe. A végsebesség verziótól függően 310 km/h körül alakul majd.

Persze nem csak nagyobb teljesítmény takar a GTS jelzés. Széria például az adaptív lengéscsillapítású futómű 10 mm-es ültetéssel, valamint a kapcsolható sport kipufogó rendszer, illetve a dinamikus motortartó bakok. Emellett a modell kényelmi alapfelszereltsége is gazdagabb, felár ellenében pedig egyedi, átfogó Alcantara borítással rendelkező, vörös vagy szürke kontrasztvarrással ellátott belső csomagot is kérhetünk.

Az új 911 GTS márciusban érkezik, és mindhárom karosszéria-változatban elérhető lesz. Az árakat még nem jelentette be a Porsche, de az eddigi filozófia szerint, ha a GTS minden releváns plusz felszereltségét beleteszünk egy 911 Carrera S-be, akkor csak pár százalékkal lesz drágább, mint az új sportmodell. Mindez azt jelenti, hogy 40-42 millió forint körüli beszálló árra számíthatunk.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark